Senaste nytt

Bonusresa för 2 i First till Bali(?)

Rodnt

Medlem
Min fru och jag tänkte lämna barnen till farmor och åka på en kort lyxresa nästa år. Vi är ute efter en smidig resa som inte är allt för "jobbig" att hitta första klass på. Dvs inte en massa extra byten eller total flygtid som är onödigt lång. Resmålet ska vara lyxigt och enkelt. Fint hotell sol och bad osv. Bali känns som det givna resmålet utifrån vad jag läst på den här sidan, men jag är öppen för andra förslag också.

Vi har redan åkt Lufthansa och Asiana First tidigare, så nu prövar vi gärna något annat. Helst Singapore och Thai. Jag har letat på united.com men hittar inte EN enda tillgänglig resa dit eller hem varken med thai eller singapore i första klass, har kollat i februari, mars och april 2020.. Kan det vara så att det är fullbokat redan eller syns de inte av någon anledning?

Är vi för sent ute åker vi på hösten istället, så får jag va redo när platserna släpps.
  1. Varifrån vill du börja din resa? ARN
  2. Var är din destination? DPS
  3. När vill/behöver du resa ut? Helst någon gång i Mars 2020, men vi är flexibla
  4. När vill/behöver du komma hem/Hur länge vill du vara borta? Resans totala längd bör ligga på ca 5-6 dygn.
  5. Hur många personer som skall resa? 2 vuxna
  6. I vilken kabinklass? First på den långa flygningen dit och hem
  7. Med vilka flygbolag vill du flyga med? Singapore airlines, Thai eller Lufthansa
  8. Vad är din budget? (per person) Har dubbla 2-4-1 och dryga 500k Eurobonuspoäng
  9. Vad är det viktigaste för dig? Första klass samt hyfsat smidig resa eftersom vi inte vill vara borta så länge.
  10. Vill du stanna annanstans utöver destinationen? Nix.

Min fru och jag tänkte lämna barnen till farmor och åka på en kort lyxresa nästa år. Vi är ute efter en smidig resa som inte är allt för "jobbig" att hitta första klass på. Dvs inte en massa extra byten eller total flygtid som är onödigt lång. Resmålet ska vara lyxigt och enkelt. Fint hotell sol och bad osv. Bali känns som det givna resmålet utifrån vad jag läst på den här sidan, men jag är öppen för andra förslag också.

Vi har redan åkt Lufthansa och Asiana First tidigare, så nu prövar vi gärna något annat. Helst Singapore och Thai. Jag har letat på united.com men hittar inte EN enda tillgänglig resa dit eller hem varken med thai eller singapore i första klass, har kollat i februari, mars och april 2020.. Kan det vara så att det är fullbokat redan eller syns de inte av någon anledning?

Är vi för sent ute åker vi på hösten istället, så får jag va redo när platserna släpps.
  1. Varifrån vill du börja din resa? ARN
  2. Var är din destination? DPS
  3. När vill/behöver du resa ut? Helst någon gång i Mars 2020, men vi är flexibla
  4. När vill/behöver du komma hem/Hur länge vill du vara borta? Resans totala längd bör ligga på ca 5-6 dygn.
  5. Hur många personer som skall resa? 2 vuxna
  6. I vilken kabinklass? First på den långa flygningen dit och hem
  7. Med vilka flygbolag vill du flyga med? Singapore airlines, Thai eller Lufthansa
  8. Vad är din budget? (per person) Har dubbla 2-4-1 och dryga 500k Eurobonuspoäng
  9. Vad är det viktigaste för dig? Första klass samt hyfsat smidig resa eftersom vi inte vill vara borta så länge.
  10. Vill du stanna annanstans utöver destinationen? Nix.
United visar inte singapore first.
Dessutom är ditt enda bet london-singapore eller ev frankfurt-singapore men de släpps närmare ett år innan avresa så är nog redan borta.

Thai släpper numera närma inpå, finns olika rapporter men ca 60 dagar ev vill jag minnas men även så tätt som dagarna innan.

Bästa är nog att boka business och hoppas på att nåt dyker upp framöver i first och då boka om.

United visar inte singapore first.
Dessutom är ditt enda bet london-singapore eller ev frankfurt-singapore men de släpps närmare ett år innan avresa så är nog redan borta.

Thai släpper numera närma inpå, finns olika rapporter men ca 60 dagar ev vill jag minnas men även så tätt som dagarna innan.

Bästa är nog att boka business och hoppas på att nåt dyker upp framöver i first och då boka om.

Hmm, okej. Finns det något sätt att se Singapore-platser eller måste jag ringa Tallin och be dem leta? Skummade igenom tråden med SQ och Eurobonus men det låter som om jag får läsa igenom hela :)

Men då finns det egentligen inte längre något resmål som det är ”enkelt” att boka t o r first till? Utom Seoul kanske.

Hmm, okej. Finns det något sätt att se Singapore-platser eller måste jag ringa Tallin och be dem leta? Skummade igenom tråden med SQ och Eurobonus men det låter som om jag får läsa igenom hela :)

Men då finns det egentligen inte längre något resmål som det är ”enkelt” att boka t o r first till? Utom Seoul kanske.
Seoul är inte enkelt då asiana slutar med first och lufthansa inte flyger F dit längre.

Bäst att be Tallinn leta för att vara säker, annars logga in på krisflyer och leta efter deras ”billigaste award” saver eller vad den heter, från just LHR eller FRA. Annats från EU till asien ör egentligen Air China de som är lätta att hitta. ANA också lätta men släpper bara en plats från / till EU i 99.5% av alla fall typ.

Där ser man, tack för info!

Då lutar det nog åt att antingen boka t o r med Singapore när och var det nu finns first, och sen ev byta en av rutterna mot Thai eller LH om det går nära inpå avresa.

Eller tänka om och se om det går att boka 2 platser med ANA och åka till Okinawa eller någon annan trevlig ö istället.

Pratade med frun precis. First eller inget var beskedet. Härligt vad man lyckats utveckla henne

Skulle säga att mars som du vill åka redan är barskrapat vad gäller EU-SIN ellr SIN-EU

Och att hitta ANA x2 är nog kört som sagt.
Om business inte är ett alternativ och ni ska vara säkra komma iväg hade jag köpt en first class biljett.

Ev kan du köpa en och boka en award (med ANA). Då tjänar du tillbaka lite poäng också.

Annars är det is i magen och hoppas på det bästa precis innan ni ska åka.

Ok, tack. Ska ringa Tallin och kolla men får försöka rikta in mig på att testa senare i höst och se om det går att nypa t o r med Sin nästa höst istället då.

Köpa första klass, finns det någon som gör det? ;)

Bumpar denna, för nu är det dags att boka något innan 2-4-1'an går ut men jag har fortfarande en del frågetecken..

Resmålet: Jag har inte sett några andra förslag på resmål som uppfyller kraven: Sol & Bad, First Class med Eurobonus samt att det ska vara en relativt smidig resa (ett långt ben och totalt max 2 byten). Det verkar alltså vara Bali som gäller.

Det enda alternativet om vi vill vara säkra på att få två biljetter i First verkar vara SQ. Och då finns egentligen två alternativ om jag förstått det rätt:
1. Morgonflight från LHR vilket innebär att vi måste spendera en natt i London (ej optimalt men godtagbart om inget annat alt. finns)
2. Lufthansa till PEK och därifrån SQ F till SIN. Läste någonstans att man kan få åka 380 och få en suite, men vad jag kan se innebär det isåfall väldigt många timmar på marken innan vi når DPS, bl a typ 8 timmar i PEK och en natt i SIN...

Närmare avresa finns förstås ev. möjlighet att boka om någon av rutterna till LH F. Jag vill även pröva TG F och de verkar släpper platser 60 dagar innan. Jag kan dock inte hitta en enda från EU till BKK inom 60 dagar på United just nu, så jag vet inte om dom släpper färre platser eller om de numera inte går att se hos united (?).

Säg gärna emot mig om jag missuppfattat något!

Bumpar denna, för nu är det dags att boka något innan 2-4-1'an går ut men jag har fortfarande en del frågetecken..

Närmare avresa finns förstås ev. möjlighet att boka om någon av rutterna till LH F. Jag vill även pröva TG F och de verkar släpper platser 60 dagar innan.

Om du har en 2-4-1 som går ut nu vid nyårsskiftet och du bokar en resa med den vouchern, då kommer du inte att kunna citat:
”boka om någon av rutterna till LH F. Jag vill även pröva TG F”.

När vouchern har gått ut kan inga ändringar göras, annat än att du förlorar den gamla vouchern och tvingas applicerar en ny voucher, med längre giltighetstid. Då kunde du lika gärna bokat med den vouchern från början.

Om du har en 2-4-1 som går ut nu vid nyårsskiftet och du bokar en resa med den vouchern, då kommer du inte att kunna citat:
”boka om någon av rutterna till LH F. Jag vill även pröva TG F”.

När vouchern har gått ut kan inga ändringar göras, annat än att du förlorar den gamla vouchern och tvingas applicerar en ny voucher, med längre giltighetstid. Då kunde du lika gärna bokat med den vouchern från början.

Ja, jag lärde mig det igår. Surt såklart men kanske värt det. Finns stor risk att jag sitter i samma sits om ett år eftersom jag nu ligger ett år ”efter” med den årliga 2-4-1 bokningen. Så det gör nog inte så mycket om jag bränner en för att komma i fas :)

Känner mig dock väldigt osäker på Thai efter att ha kollat lite. Jag lyckas inte inte en enda avgång med två platser i F under de kommande 60 dagarna på United.com. När jag planerade en resa för ca två år sedan fanns massor. Är det någon som vet om något hänt eller om det bara är en tillfällighet?

Toppen