Senaste nytt

Bonusresa (bröllopsresa) Köpenhamn till Miami, september 2023 med Star Alliance

  • Varifrån vill du börja din resa? Köpenhamn (alt. Malmö)
  • Var är din destination? Miami
  • Typ av resa (enkel eller tur och retur)? T/R
  • När vill/behöver du resa ut? Tidigast kvällen (18.00) 10 september 2023, gärna så nära som möjligt men inte tidigare.
  • När vill/behöver du komma hem? Ingen tid att passa
  • Hur länge vill du vara borta? 7 dagar +/- 1
  • Hur många personer som skall resa? 2 vuxna, 1 infant
  • I vilken kabinklass?
    • First
    • Business
  • Med vilka flygbolag vill du flyga med? Star Alliance
  • Vad är din budget? Totalt 200 000 eurobonuspoäng för samtliga med använd 2-4-1
  • Vad är det viktigaste för dig?
    • Upplevelsen ombord är viktig, men då vi reser med infant får det inte bli för komplicerat. Max 1 stopover
  • Vill du stanna annanstans utöver destinationen? Nej

Jag har försökt leta med både SAS egna bokning, SAS Eurobonus samt Awardfares.com. Men hittar inget. Länge sedan jag bokade award sist, jag verkar ha tappat det helt..
Hade såklart varit roligt med First, men både Lufthansa och Swiss tillåterväg endast det 14 dagar innan? SAS direkt CPH-MIA är annars att föredra men som sagt hittar inget?
 

FilipJ

Medlem
Biljetter för tidsperioden du söker har inte släppts än. Försöker hitta tråden som beskriver när tillgänglighet normalt finns, men hittar inte. Kolla i eurobonus-delen av forumet.
 
Som sagt, ett tag sen jag bokade award resolution och jag verkar ha tappat det helt... Vad jag ser på SAS sida så finns det i princip ingen tillgänglighet i business på någon destination i hela USA i business. Jag hittar 15 avgångar totalt på all tid som går att söka på. Stämmer detta?
Jag blir ju trött innan jag ens börjat...
 

HenrikAI

Medlem
Vad jag ser på SAS sida så finns det i princip ingen tillgänglighet i business på någon destination i hela USA i business. Jag hittar 15 avgångar totalt på all tid som går att söka på. Stämmer detta?
Jag blir ju trött innan jag ens börjat...

Här är en bra sammanställning över tillgängliga interkontinentala awardresor med SAS: https://awardhacks.se/. Lite fler än 15. Inga till Miami dock.

Blir du trött så är det bara att tänka på Karin Boye: "Nog finns det mål och mening i vår färd - men det är vägen, som är mödan värd". :)
 
Här är en bra sammanställning över tillgängliga interkontinentala awardresor med SAS: https://awardhacks.se/. Lite fler än 15. Inga till Miami dock.

Blir du trött så är det bara att tänka på Karin Boye: "Nog finns det mål och mening i vår färd - men det är vägen, som är mödan värd". :)

Ringde SAS, han som svarade var lika trött och oförstående som jag. Han bekräftade att han knappt hittade något till USA heller och 0 till Miami. Känns ju tramsigt om de dragit ner tillgängligheten så att det inte går att använda sina poäng.

Vad är nästa steg? Försökte kolla *A men fick oftast felmeddelande.
 

sembl

Medlem
Med tanke på sas finansiella status så är det inte konstigt att man vill sälja biljetter än att fylla planen med poäng kunder. Det är vad jag skulle gjort. De finns men är extremt få platser till tex Miami och LAX
 
Med tanke på sas finansiella status så är det inte konstigt att man vill sälja biljetter än att fylla planen med poäng kunder. Det är vad jag skulle gjort. De finns men är extremt få platser till tex Miami och LAX
Bonusprogram för att behålla lojala kunder kan vara väldigt lönsamt. Men då krävs att kunderna faktiskt får någon form av bonus när de är lojala, annars faller det. IMO..
 

J1981

Medlem
Ringde SAS, han som svarade var lika trött och oförstående som jag. Han bekräftade att han knappt hittade något till USA heller och 0 till Miami. Känns ju tramsigt om de dragit ner tillgängligheten så att det inte går att använda sina poäng.

Vad är nästa steg? Försökte kolla *A men fick oftast felmeddelande.

Prova söka med: https://acrewardsearcher.cowtool.com/
Länkar in dig direkt till sas bokning ifall platser finns.
 
Toppen