Senaste nytt

Bonusresa, bokning som innehåller utgångna poäng

Homer

Medlem
Har det inte tidigare varit så att systemet varnat att man inte kommer att få tillbaka alla poäng
om man försöker boka av en resa som innehåller utgångna poäng?

Jag har för mig att man tom varit tvungen att bekräfta även om det står att 0 poäng kommer att försvinna

Så är det i alla fall inte numera, jag avbokade en resa och några tusen poäng försvann utan varning.
(ren SAS award och ingen voucher hade använts)
 
Last edited:
Nästan helt säker på att det var så ja. Har aldrig blivit av med poängen men har stått 0 poäng vill jag minnas.
 
Har det inte tidigare varit så att systemet varnat att man inte kommer att få tillbaka alla poäng
om man försöker boka av en resa som innehåller utgångna poäng?
Jo det har stått en siffra där, hur pass korrekt den har varit eller inte varit kan vi lämna därhän…
 
Vet inte om dessa rader kan hjälpa men jag bokade precis av vår award till Tokyo i början av maj med Swish business. Då Japan inte släpper in turister. Jag gjorde detta per telefon och tjejen på supporten konfirmerade att 165 000 poäng skulle sättas in. Mycket riktigt betalades 165000poäng tillbaka men till min förskräckelse så hade de dragit av 27300 poäng. Ringde ödmjukt supporten och undrade om det var för utgångna poäng. En annan tjej i supporten bekräftade att det var utgångna poäng men ville att jag skulle vänta så skulle hon dubbelkolla efter typ 20 minuters väntan återkom hon och sade glatt att dessa 27300poäng är återbetalade och mycket riktigt hamnade det 27300poäng på kontot med nytt exp date 31 mars 2023. Så kanske det kan vara bra att ringa och ödmjukt trevligt kontrollera varför inte utgångna poäng betalats tillbaka vid avbokad award.
 
Vet inte om dessa rader kan hjälpa men jag bokade precis av vår award till Tokyo i början av maj med Swish business. Då Japan inte släpper in turister. Jag gjorde detta per telefon och tjejen på supporten konfirmerade att 165 000 poäng skulle sättas in. Mycket riktigt betalades 165000poäng tillbaka men till min förskräckelse så hade de dragit av 27300 poäng. Ringde ödmjukt supporten och undrade om det var för utgångna poäng. En annan tjej i supporten bekräftade att det var utgångna poäng men ville att jag skulle vänta så skulle hon dubbelkolla efter typ 20 minuters väntan återkom hon och sade glatt att dessa 27300poäng är återbetalade och mycket riktigt hamnade det 27300poäng på kontot med nytt exp date 31 mars 2023. Så kanske det kan vara bra att ringa och ödmjukt trevligt kontrollera varför inte utgångna poäng betalats tillbaka vid avbokad award.

Skälet till denna vänlighet var nog att resan inte var möjlig pga. inreseregler.

Vid en vanlig avbokning på egen begäran är det alldeles säkert så att reglerna gäller och förfallna poäng försvinner.
 
Jag skrev till guldsupporten och fick följande svar:

Det är tyvärr inte alltid som hemsidan känner av att du har utgångna poäng,
utan man har ett eget ansvar att själv försäkra sig om poängens giltighetstid.
Om du tycker informationen var otydlig på hemsidan, så skulle du behöva upprätta ett klagomåls ärende via SAS Customer Care.
Du kan registrera ditt ärende via länken nedan:



Så, jag gjorde som de sa och efter nästan 3 månader(!) fick jag nedanstående svar
på engelska av någon med indiskklingande namn...


Thank you for your reaching out to SAS Customer Care.
You have contacted us in regard to a EuroBonus matter.
Do to the nature of your question, it can only be addressed by the SAS EuroBonus department via telephone or our website.
Your region's EuroBonus contact information can be found on your local SAS website.

Have a nice day!

Kind Regards,

...Sing
 
Toppen