Senaste nytt

Bonuspoäng med Dagens Industri

Jag har betalt fakturan för över 1 månad sen. Inga poäng. Vem ringer man?

Ring eller maila DN, det stod även när man skaffade prenumerationen.

Edit: "
Frågor om prenumeration eller dina poäng
Om du av någon anledning inte blivit tilldelat poäng för någon produkt som ingår i Di's erbjudande, har du som medlem rätt att retroaktivt få tillbaka dessa upp till sex månader. Kontakta Di på e-post pren@di.se eller telefon 08 - 573 651 00. Du behöver ange medlemsnummer, namn, datum och eventuellt ha fakturan redo. Di kommer sen att föra över poängen till ditt konto."

Ring eller maila DN, det stod även när man skaffade prenumerationen.

Edit: "
Frågor om prenumeration eller dina poäng
Om du av någon anledning inte blivit tilldelat poäng för någon produkt som ingår i Di's erbjudande, har du som medlem rätt att retroaktivt få tillbaka dessa upp till sex månader. Kontakta Di på e-post pren@di.se eller telefon 08 - 573 651 00. Du behöver ange medlemsnummer, namn, datum och eventuellt ha fakturan redo. Di kommer sen att föra över poängen till ditt konto."
Jag fick poängen idag :)

Kommer iallafall inte att fortsette med Dagens Industri....

Utdrag från dagens forside:
14846708780_fe60c02705_z.jpg

"Vulkanalarm nytt hot mot oförsäkrat SAS"

Det är alltså förtydligad at SAS er oförsäkrat - och jag blev nyfiken på varför SAS var oförsäkrat. Forventet meg en generell artikkel om hur det finns en försäkring och att andra flygbolag kanskje har denne försäkringen.

Men i artikeln står det bare en generell oppsummering av kostnadene SAS hadde ved forrige vulkanutbrott i Eyjafjallajökull. Det enda om försäkringer står i dette utdraget från artikeln:
Den gången [NOTE: Eyjafjallajökull] saknade SAS en försäkring mot kostnader relaterade till vulkanutbrott. Något som de saknar även den här gången. "Vilka försäkringer vi har går vi inte ut med i detalj, men det enkla svaret är nej, vi har inte någon försäkring som täcker sådant här. Jag tror inte ens att det finns någon sådan typ av försäkring" säger Henrik Edström (press-ansvarig SAS Sverige).

Ursäkta, men jag trodde Dagens Industri var hakket mer seriös enn dette? De lager en headline på at SAS inte är försäkrat, uten at ens checka upp om det finns en slik försäkring. De lager alltså headlines på luft? Vurderer nesten att sende inn en tilbakemelding, det handler jo inte så mycket om SAS - som generell journalistik. Det är ju bara for att jag er flyginteresserad att jag läste denne artikeln extra noggrant och tenkte litt extra over vad dom skrev. Vem vet vad annat de kokar soppa från spikar på?

Last edited by a moderator:
Det är väl ingen nyhet @Aurora Dagens Industri vinklar exempelvis samma yield-utveckling till SAS nackdel och Norwegians fördel.

Dom sysslar många gånger med rent oseriös journalistik!

Last edited:
Toppen