Senaste nytt

Bonus BA Miles Accelerator - British Airways

sen därifrån kan du ta en tur till Cairo för £1000 i CW, anländer runt midnatt, tillbaks tidigt, så vill du inte stanna kan du ta bara sitta i loungen och vänta. ;)

Om det är samma lounge som jag använde i november förra året så är det en av de sämsta lounger jag har varit i. En timme eller två är ok, men där går gränsen. Menzies BA-lounge på ARN håller toppklass i jämförelse:(

Lite överraskad att jag fick 40k+12k för en resa till LAX som bokades innan det senaste erbjudandet kom. Hade bara räknat med hälften :)

Glad överraskning när jag loggade in idag.

Transaction date Posted date Description Points Miles
02-Nov-11 02-Nov-11 Special Promotion 0 40,000
02-Nov-11 02-Nov-11 Special Promotion 0 12,000

Jag anmälde mig till den här kampanjen för ett par månader sen och fick också bonusen för en resa ARN-LHR-LAX t/r. Däremot fick jag inte poäng för två andra resor jag gjorde ARN-LCY-LHR-ARN under hösten, en i economy en i C. För nån vecka sen kontaktade jag BAEC, via telefon och fick intrycket att de skulle se till att kreditera poängen men de sa att de var tvungna att skriva till England och att det kunde ta nån vecka innan poängen syntes på kontot. Idag fick jag följande e-mail:

Dear Mr ----------

Thank you for your question about your bonus Avios for our recent Turbo Avios campaign (CEU915).

Unfortunately, you didn’t actually qualify for any Avios under the rules of this campaign.

CEU915 required members to take a British Airways marketed flight, operated by Iberia, American Airlines or BA itself, in order to qualify for awards. Regrettably all flights from London City are operated by City Flyer and as a result are ineligible.

I’m sure this is not the answer you were hoping for but, to be fair to all our members, we must adhere to the guidelines of our promotions.
If you decide to take advantage of any future promotions we offer, I would recommend you always check the terms and conditions before you book to avoid disappointment.

These can be found online or as part of the promotional material. If you would like any more information, please contact your local Service Centre.

Once again, I’m sorry if this comes as a bit of a disappointment but I do hope you find this a fair response to your question.

Best regards

Calum Gault
British Airways Executive Club

Please do not reply to this email as we will be unable to respond

För mig känns det minst sagt lite lurigt. BA:s flyg mellan ARN och LCY flygs av plan i British Airways livery av BA City Flyer med ett BA flightnummer. Även om jag läser de finstilta villkoren så tycker jag inte att det framgår att BA City Flyer var undantaget. Det står i villkoren att flighter opererade av Comair är undantagna men inte ett ord om BA City Flyer. Jag har ytterligare en flight ARN-LCY-LHR-ARN i C innan kampanjperioden är slut och det betyder att det potentiellt handlar om 34 000 Avios. Det är väl ändå tillräckligt mycket för att man ska orka bråka lite? Har jag chans att nå framgång med att klaga? Det verkar dessutom som om jag inte kan maila BAEC vilket gör det bökigare för då ska jag ägna tid på jobbet att sitta i telefonkö till dem. Vad göra?

/j

Last edited:
"Valid on all British Airways operated and marketed flights..."
Första meningen i T&C. Snopet, men det stämmer faktiskt.

Toppen