Senaste nytt

Bombhot riktats mot ett passagerarplan på Arlanda

Videobloggaren Jon Olssons filmare/redigerare (Benjamin Ortega) och fru (Janni Delér) verkade vara ombord. En del rörliga bilder finns på Ortegas Instagram:

Instagram

Jag förstår inte det här. Passagerarna ombeds hålla mobiler mm avstängt. Snabbt som fan får ändå SVT tag i någon som uttalar sig live, liksom stores i sociala medier.

Hur tänker folk?

Det är inte allt man förstår när det gäller rutiner och hantering. Jag fårstår inte varför man låter passagerarna sitta kvar i två timmar på planet innan man får gå av. Nu har man ju parkerat planet på en avlägsen plats om det skulle smälla. Då borde man så fort det går att få ut passagerarna. Det är väl ändå bättre att vara utanför planet om det skulle smälla.

Det lärde man sej ju i lumpen att snabbt ta sig bort från misstänkta bomber och granater.

Verkar ha varit en seg historia för passagerarna efter att de landade igen. Tydligen har de hållits i ngn hangar och förhörts. Sedan ska de ha fått kaffe och kexchoklad.
Det är inte allt man förstår när det gäller rutiner och hantering. Jag fårstår inte varför man låter passagerarna sitta kvar i två timmar på planet innan man får gå av. Nu har man ju parkerat planet på en avlägsen plats om det skulle smälla. Då borde man så fort det går att få ut passagerarna. Det är väl ändå bättre att vara utanför planet om det skulle smälla.

Det lärde man sej ju i lumpen att snabbt ta sig bort från misstänkta bomber och granater.

Ja, det där var lite udda. Sedan hälls passagerarna i en hangar rätt länge för att förhöras. Jag skulle nog inte varit helt happy, även om jag förstår att förhör måste hållas.

Toppen