Senaste nytt

Bombhot på Arlanda - 2014-12-09

Jonas C

Medlem
Kan vara någon som ska deporteras. Brukar ju vara vanligt att man ringer in bombhot då för att köpa tid.
Stryk det, läste nu att det verkar vara ett plan mot Helsingfors.
Min hypotes är att snubben blev förbannad över att han inte blev insläppt i loungen på sin Germanwings biljett, och bestämde sig för att göra något dumt som hämnd :p
 

Marcus01

Medlem
Jag var på ARN idag, skulle med SK1419 till CPH klockan 10.00. Vid tid för boarding kommer Kapten ut t gate och berättar att de har utökad säkerhet, inget bagage kommer lastas i cargo. Men, då kärran är tankad och catering finns så har de ok på att boarda och lämna gate 3 som vi stod på. Jag satt, som sej bör, på 1D och var nummer 3 att boarda. efter att ett 20-tal boardat stormar Kapten ut i kabinen och säger att planet måste evakueras omedelbart. Väl uppe i gaten så utryms hela B-piren. Enligt personalen måste alla ut genom tullfiltret. Jag avvaktar vid rulltrappan och ser att det inte verka nödvändigt att gå ut utan kilar bort till Joe& the Juice vilket blir min arbetsplats under dagen.
Informationen är bristfällig vilket jag har all förståelse för att den är i ett sånt här läge. Det tas på allvar vilket det självfallet ska göras. Jag blir ombokad till 13.30-kärran, vi boardar en buss på F-piren för transport till T4 då flighten lämnar därifrån. Då blir det stopp igen, den hotade maskinen transporteras då till en remote parkering för vidare undersökningar vilket föranledde stopp för all marktrafik i närheten. Strax efter 14 kom vi iväg, utan bagage då även sorteringen varit avspärrad...
 
Toppen