Senaste nytt

BOLT Stockholm

GOTBound

Medlem
Nu har jag samlat tillräcklig data för en gnälltråd ;)

När jag är själv/ med Mrs.GOTBound/ hela fam. GOTBound i Stockholm och även sporadiskt [vid resturang/ krogbesök inne i centrum] på hemmaplan nyttjar vi Über och ibland även Bolt.
Über, aldrig problem.
Dataperioden är senaste 18 månaderna.

Bolt [Stockholm]:
- 30-75% högre pris än angivet i appen är norm.
- Förarna tar medvetet omvägar för att överdebitera.
- Svårt att hitta Hilton Slussen/ säger att jag angett fel adress [trotts att jag flyttar markören till Guldgränd 8].
- Chaufför hittar inte Vasa museet.
- 4 personer enligt appen men när de kommer fram: jag tar bara tre passagerare och skriver appen att de inte hittade mig och åker iväg [skärmdumpar skickade till Bolts kundtjänst där det ser att bilen är precis bredvid mig, men kundtjänst skiter fullständigt i detta].

Min lösning, två Über/ Über XL [vad som är billigaste vid tillfället] de gånger hela familjen åker då Über bara tar tre passagerare omg en vanlig bil. Våga vägra Bolt.
 
Last edited:
Helt korrekt analys! Jag undviker alltid Bolt, efter att ha blivit rejält lurad i Vilnius en gång. Väljer Uber även om det är dyrare. Har Bolt bara som backup om Uber skulle strula och man måste hem till hotellet när man är nånstans i världen.
 

Zissou

Medlem
Rolig tajming då jag testade Bolt för taxi för första gången idag. Skulle till Bromma och behövde vara där 13:00. Det tog 25 min innan bilen dök upp trots att det skulle ta 6 minuter. Sen snurrade han omkring inne i stan innan jag tröttnade och fick guida honom ut ur stan. Han var helt oförmögen att navigera efter sin GPS hela resan. Fortsätter med Uber som visserligen har sina svaga stunder också men som ändå funkat mer än godkänt under 3+ år.
 

dino_81

Medlem
Mina erfarenheter (från Stockholm) är att det är taxibilar i regler för för både Bolt och Uber och således spelar det ingen roll vilken tjänst man använder.

Jag åker sällan ”vanliga” Bolt utan väljer alltid Premium, detta pga att prisskillnaden inte är särskilt stor och att bilarna är rymligare. Inte sällan är det dessutom dyrare med vanligt Bolt då det kan vara hög efterfrågan av den tjänsten.
(Lite som när det är billigare med SJ 1:a klass och SAS Plus då majoriteten endast söker efter 2:a klass/SAS Go)

Likaså i kontakten med respektive bolags kundtjänst är mina erfarenheter lika.

Dock är det givetvis så att en förare som endast går på GPS (alltså i förarappen för resp. bolag) inte hittar lika bra som en erfaren ”riktig” taxichaufför.

Vill man slippa strul, omvägar och annat knas när man färdas med droska i Stockholm väljer man Taxi Stockholm. De har både app och äkta telefonväxel.
 

J1981

Medlem
Råkat ut för skit hos båda. Men kundtjänst har alltid löst det snabbt.
Senast igår hade jag en überbil påväg, 18 min, skulle lämna av någon på vägen åt mitt håll, ok tänkte jag. Ser hur bilen åker till platsen där avlämningen ska ske, 14 min kvar till mig. Sen slutar bilen röra sig, står still i nästan 10 min. Helt plötsligt dyker bilen på åt helt fel håll på kartan och är 20 min från mig. Sånt är lagom irriterande
 
Jag åker väldigt sällan taxi i Sverige, men cabonline-appen har funkat för mig. En gång kom inte bilen före bussen, och då var jag tvungen att ringa för att avbeställa den.

Cabonline är Fågelviksgruppen (Taxi Kurir, Top Cab, Sverige Taxi mm), så det finns många bilar bakom.

De gånger jag kollat uber har priserna varit betydligt högre, men det kan ha berott på surge.
 
Toppen