Senaste nytt

Bolag med hög lägstanivå

Moco

Medlem
Tycker inte att det behövs några 20 resor för att bilda sig en uppfattning om vad som är en hög lägstanivå. Speciellt inte om man åker mycket SAS...

Lufthansa håller som redan nämnt en jämn och bra lägstanivå. Två, i min mening, riktigt bra och underskattade Star Alliance-bolag:

- South African Airways: t.ex. widebody och full servering på många avgångar inrikes.

- Avianca: riktigt fina plan, bra servering etc.
 

agehall

Medlem
Tycker inte att det behövs några 20 resor för att bilda sig en uppfattning om vad som är en hög lägstanivå. Speciellt inte om man åker mycket SAS...

Man behöver ha ett relativt stort antal resor med ett bolag för att kunna avgöra om det var en one-off eller om det är någon slags lägsta-normal-nivå. Om vi ska titta på absolut lägsta nivå som man kan råka ut för så ligger nog alla bolag i absoluta botten - alla kan göra fel någon gång - därför känns det som att om vi ska prata om lägstanivå på ett bolag måste det vara den lägsta nivå man kan förvänta sig i något slags normalfall. Man får se lite på det som statistik och standardavvikelser.

- South African Airways: t.ex. widebody och full servering på många avgångar inrikes.
Eller så kan man få wide-body som stinker piss rakt igenom och där personalen är skiter i allt. Är det en normal lägstanivå? Hoppas inte det, men jag har rest för lite med dem för att veta (och påstår därför inte att det är en normal lägstanivå). Åter till min poäng om att man måste ha erfarenhet - har man inte gjort ett större antal flighter vet man inte.
 

Moco

Medlem
Man behöver ha ett relativt stort antal resor med ett bolag för att kunna avgöra om det var en one-off eller om det är någon slags lägsta-normal-nivå. Om vi ska titta på absolut lägsta nivå som man kan råka ut för så ligger nog alla bolag i absoluta botten - alla kan göra fel någon gång - därför känns det som att om vi ska prata om lägstanivå på ett bolag måste det vara den lägsta nivå man kan förvänta sig i något slags normalfall. Man får se lite på det som statistik och standardavvikelser.


Eller så kan man få wide-body som stinker piss rakt igenom och där personalen är skiter i allt. Är det en normal lägstanivå? Hoppas inte det, men jag har rest för lite med dem för att veta (och påstår därför inte att det är en normal lägstanivå). Åter till min poäng om att man måste ha erfarenhet - har man inte gjort ett större antal flighter vet man inte.

Enig, men anser inte att det behövs så många som 20. Det behöver ju inte vara enbart mjuka värden såsom bemötande, men också hur servicekonceptet i övrigt ser ut. I SAS Go är det ju obefintligt hårt som mjukt, så i en jämförelse vinner ju vilket annat bolag som helst som väljer att göra resan lite bättre genom t.ex. servering. Dock är ju allt subjektivt, men det verkar ju som om de flesta har en relativt samstämmig syn på vilka som levererar och vilka som inte gör det :)
 

trskial

Medlem
Emirates och Qatar tycker jag håller en väldigt hög lägstanivå.

Har flygit SAS business och business med Emirates. Emirates är i en klass för sig. De
måste var ensamma i flygbranschen som erbjuder så billiga biljetter i businessclass. Inte många, om en nån som kan matcha Emirates priser i business class.

Lufthansa och SAS, ockelpriser i businessclass.
 
Emirates och Qatar tycker jag håller en väldigt hög lägstanivå.

Har flygit SAS business och business med Emirates. Emirates är i en klass för sig. De
måste var ensamma i flygbranschen som erbjuder så billiga biljetter i businessclass. Inte många, om en nån som kan matcha Emirates priser i business class.

Lufthansa och SAS, ockelpriser i businessclass.
Ge exempel på priser tack :)
 

Dr. Miles

Expert
Emirates och Qatar tycker jag håller en väldigt hög lägstanivå.

Har flygit SAS business och business med Emirates. Emirates är i en klass för sig. De
måste var ensamma i flygbranschen som erbjuder så billiga biljetter i businessclass. Inte många, om en nån som kan matcha Emirates priser i business class.

Lufthansa och SAS, ockelpriser i businessclass.
Det är fel tråd att diskutera om biljettpriser för det handlar om bolaget med hög lägstanivå, men jag svarar till ditt kommentar om några punkter.

Jag tycker att Emirates är inte speciellt billiga, i alla fall från Stockholm.

När det gäller ockerpris hos Lufthansa och SAS, det hänger på när, vart och i vilken kabinklass du reser.

Lufthansa och andra Star Alliance JV bolag har hyfsad bra priser till Nordamerika under kampanj.
SAS har definitivt bra priser i SAS Go till många destinationer inkl. long haul destinationer. SAS har också hyfsade priser i Business class, även om det kanske inte passar ditt resemönster.
http://www.businessclass.se/forum/t...n-t-r-sas-från-14-500-sek-inkl-skatter.30623/
 

Glenn123

Medlem
Lufthansa känns stabila i de flesta väder.
Men tycker ändå att hårdvaran är det som avgör det hela. Ett nytt 777-300 är alltid bättre än gammalt 777-200 oavsett vem som kör.
 

ACervin

Medlem
Har man rest mer än 10 segment med ett bolag har man ofta upplevt både utmärkta och dåliga flygningar. I början var jag väldigt imponerad av Qatar, men har upplevt en del mindre bra flygningar med dem sista året. Nu när jag försöker styra mina Emirates flygningar till 380 så upplever jag de som allt bättre. Qantas har både varit ypperligt och riktigt dåligt. Men jag delar Dr. Miles uppfattning om att med Singapore Airlines har jag aldrig haft en riktig dålig besättning. Tyvärr har de kvar den gamla regionala C klass kabinen från Brisbane till Singapore som man helst vill undvika. Cathay Pacific har jag bara 6 segment med men de har också varit bra.
 
Toppen