Senaste nytt

Bokstäver föll bort på SAS-bokning

Maulaware

Ny medlem
Hej alla!
Bokade flygbiljetter för mig och lite familjemedlemmar nyss från Arlanda till Heathrow.

När jag skrev in namnet på oss alla var allt rätt, men i bokningsreferensen såg jag att några bokstäver fallit bort för två av oss.
För min syster föll de tre sista bokstäverna bort från hennes förnamn.
För hennes spädbarn föll de två sista bokstäverna bort i förnamnet, och de två sista bokstäverna i efternamnet.

Har detta hänt någon annan? Sitter i kö till supporten nu för att försöka lösa detta... Något annat man kan göra?

Tack!

Om ni har väldigt långa namn så är det normalt då längre namn inte får plats i namn fätet, gamla dator system...
Vi har långa namn, men mitt namn är det längsta namnet och där gick allt som det skulle. Gissar att jag ändå behöver stå i kö till kundtjänst och uppdatera för dem två det blev fel för? Vi har bokat massa resor tidigare med SAS och då har våra namn aldrig blivit fel.

Vi har långa namn, men mitt namn är det längsta namnet och där gick allt som det skulle. Gissar att jag ändå behöver stå i kö till kundtjänst och uppdatera för dem två det blev fel för? Vi har bokat massa resor tidigare med SAS och då har våra namn aldrig blivit fel.
Ja då är det nog bästa att hänga kvar i kön

Om jag minns rätt finns det IATA-regler för hur många bokstäver som får vara fel/saknas i namnen på biljetterna, så skulle det vara något strul med att ändra namnen hos Sas så kan du ju googla på det. Jag är ganska säker på att tre saknade bokstäver i ett längre namn är okej

Toppen