Senaste nytt

Bokningshjälp, tips, best practice: Göteborg - New York, tur/retur

Om du hittar något du vill ha på Lufthansa så köp. Den kommer känna av att ditt Point of Sale är Sverige.
Söker...på Momondo. Hur kommer det sig att man får upp Brussels Airlines (Operated by Lufthansa på alla sträckor) som billigare resa än Lufthansa själva? Förstår inte hur systemet jobbar.

Söker...på Momondo. Hur kommer det sig att man får upp Brussels Airlines (Operated by Lufthansa på alla sträckor) som billigare resa än Lufthansa själva? Förstår inte hur systemet jobbar.

Ja du, en del av de frågor du ställer är en del av affärshemligheter som flygbolagen har :)

Du skriver julen 2020, då får du vänta till runt 20:e januari för att se vad som finns. Du säger ingenting om destinationer du tittar på så alla dessa väldigt generella frågor gör det svårt för oss att hjälpa dig. Specifika frågor med specifika exempel är enklare.

Ja du, en del av de frågor du ställer är en del av affärshemligheter som flygbolagen har :)

Ja jag söker lite generellt för (försöka) att lära mig hur sökmotorerna jobbar. Men som du skriver, affärshemligheter, så kanske man bara ska glömma detta och fokusera på att hitta bästa flyg och mest värde för pengarna istället ;)

Du skriver julen 2020, då får du vänta till runt 20:e januari för att se vad som finns. Du säger ingenting om destinationer du tittar på så alla dessa väldigt generella frågor gör det svårt för oss att hjälpa dig. Specifika frågor med specifika exempel är enklare.

Vilka dagar runt Julafton +/-2 dagar är det mest prisvärt att flyga till NewYork?

Vilka dagar runt Julafton +/-2 dagar är det mest prisvärt att flyga till NewYork?
Hur långt är ett snöre?

Du nämner inget om avfärdsort, hur många ni är och i vilken klass du tänker dig att ni ska flyga. För i princip alla transatlantresor gäller att en tur- och returresa blir billigare än en enkelresa, därför behöver du också specificera ungefär när du tänkt åka hem, eftersom eventuell ”prisvärdhet” kommer att vara beroende av en hemresa.

Hur långt är ett snöre?

Du nämner inget om avfärdsort, hur många ni är och i vilken klass du tänker dig att ni ska flyga. För i princip alla transatlantresor gäller att en tur- och returresa blir billigare än en enkelresa, därför behöver du också specificera ungefär när du tänkt åka hem, eftersom eventuell ”prisvärdhet” kommer att vara beroende av en hemresa.
Nu har jag lärt mig något bra. Det finns inga generella prisbilder, allt beror på...

Tack för bra input alla. Stor hjälp. Nu kan jag i lugn o ro hänga på låset när man öppnar upp försäljningen inför nästa Jul.

SAS har ganska nyligen öppnat bokningen för Thanksgiving 2020 (26 Nov). Den 21:e visar lågpriskalendern 2890kr, sedan är det 9409kr. Hemresan tillkommer, och den 27:de kostar nu 2785kr. Gissar att retur 29:de kommer sälja slut på lägsta nivån ganska snabbt.

En intressant sak är till New York finns är både ut och hem öppet till 27 Nov, men t ex till Shanghai är ut öppet till 25 Nov, och hem till 27 Nov. En annan sak är att priset ut den 25 är ca 9000kr, men 23-24 ca 4000kr.

Vid jul så gissar jag att ut 19 Dec och 23 Dec, och hem 27 Dec och 3 Jan kommer att gå fortast.

Jag skulle välja ut vilka flygbolag jag kan tänka mig, och kolla upp tider och biljettklasser så jag vet exakt vad jag vill ha.

Toppen