Senaste nytt

Bokningsbekräftelse med RCG på biljett utan att betala?

Segerst

Medlem
Hej!

Hittade en biljett via RCG till Thailand som jag tyckte såg bra ut. Efter jag fyllt i uppgifterna och kommit till betala sidan så såg jag att de inte tog emot Amex. Pga detta så ändrade jag mig och ville inte ha biljetten. Så stängde fönstret och gick vidare.

Men fick då ett mail från RCG med min "bokningbekräftelse". Trots att jag inte betalat något till dem.
Det finns ingen "avbryt" knapp på hemsidan heller för min bokning.

Vad är det som händer/gäller? Är jag skyldig att betala denna biljett? Den är väl bara bokad efter man betalt?

Blir lite orolig att de försöker lura en eller något. Någon som har information?

Svaret på sånt här brukar oftast finna i villkoren man brukar klicka i att man läst, förstått och godkänner. Jag skulle börja med att titta där om jag vill vara på den säkra sidan.

Med det sagt så lär ju det här hända mängder med gånger varje dag. Troligtvis är det snarare för att hålla dina platser ifall betalningen strular än en "fuling" från deras sida för att du ska fullfölja betalningen. Jag skulle inte vara orolig om det är som du skriver.

Hej!

Jag antar att du menar ”Resecentrumgruppen”? På deras hemsida finns en sektion med frågor&svar. Där kan jag läsa:
”Om ni ej har valt betalalternativ och fullföljt en betalning så kommer bokningen avbokas automatiskt.” samt
”När du har betalt din bokning eller valt faktura/delbetalning är bokningen bindande och du har ingen ångerrätt på ditt köp. ”

Jag tolkar det som att du inte har ingått i något bindande avtal, i o m att du valde kortbetalning och sedan inte betalade. Men bästa rådet är väl att kontakta resebyrån?

Toppen