Senaste nytt

Bokning går ej igenom - nytt högre pris!?

Pelagi73

Medlem
Ursäkta om n00b-varning på nedan fråga:

Jag har försökt köpa en resa (CPH-HND t/r) i höst, men failar alltid då resan ska betalas. "Tekniskt fel" yada yada, vänligen gör om på nytt. OK.

När jag ska göra en ny boking är priset betydligt högre än resan jag ursprungligen försökte boka. Nu har det hänt två gånger i rad. Vad fan händer??

Jag kan ju se at det finns flera hundra lediga platser på avgångarna, så det är ju knappast så att vi är några stycken som fightas om plats på planet.
 

jsn

Medlem
Blockerar du tredjepartscookies? Kan ge de mest märkliga fel, men jag har upplevt just detta på LH när jag inte släppt på dem...
 

Pelagi73

Medlem
Blockerar du tredjepartscookies? Kan ge de mest märkliga fel, men jag har upplevt just detta på LH när jag inte släppt på dem...

Ska testa om det kan vara ngt sådant, har också haft dylika problem på andra sajter tidigare. Men jag misstänker att det är något annat lurt i detta fallet…försökte boka via 3:e part, failade där också av samma anledning. Tillbaka till ruta #1 - jojomänsan, biljetten kan bokas men är nu helt plötsligt 2000 kr dyrare. Väldigt irriterande! Inte minst eftersom jag bokar åt 5 pers (familjen).
 
Hände något liknande för mig när jag skulle betala med presentkort för länge sen.
Jag ringde till SAS, typ direkt efter 2-3 försök att betala , och personen som svarade kunde ändå se min bokning på mitt EuroBonus konto men den var inte betald. Minns inte om dom skickade ut en länk där jag kunde betala eller om de tog betalningsuppgifter direkt i telefon , men hur som helst fick jag min resa
 

011430121

Medlem
Ska testa om det kan vara ngt sådant, har också haft dylika problem på andra sajter tidigare. Men jag misstänker att det är något annat lurt i detta fallet…försökte boka via 3:e part, failade där också av samma anledning. Tillbaka till ruta #1 - jojomänsan, biljetten kan bokas men är nu helt plötsligt 2000 kr dyrare. Väldigt irriterande! Inte minst eftersom jag bokar åt 5 pers (familjen).
@Pelagi73 Välkommen till BC, om vi tar detta med priset (tror inte du har gjort det) så kollar man priset och har 1 resenär och får fram ett pris, när man sedan skall boka så skriver man ett högre antal resenärer och får ett högre pris därför att det fanns färre biljetter i den bokningsklass du såg tidigare.
Det här gäller ibland även i det senario du beskriver ”systemet” häller bokningen i ett visst antal timmar trotts att du inte ser det och då blir det en annan bokningsklass nästa gång du bokar innan systemet släpper tillbaka den bokning du inte ser.
 

Pelagi73

Medlem
@Pelagi73 Välkommen till BC, om vi tar detta med priset (tror inte du har gjort det) så kollar man priset och har 1 resenär och får fram ett pris, när man sedan skall boka så skriver man ett högre antal resenärer och får ett högre pris därför att det fanns färre biljetter i den bokningsklass du såg tidigare.
Det här gäller ibland även i det senario du beskriver ”systemet” häller bokningen i ett visst antal timmar trotts att du inte ser det och då blir det en annan bokningsklass nästa gång du bokar innan systemet släpper tillbaka den bokning du inte ser.Tack för förklaringen

Tack för förklaringen! Man ska alltså ha lite is i magen och försöka göra om bokningen igen efter någon dag eller så, för att inte själv bidra till att pressa biljettpriset uppåt i mer eller mindre realtid?
 
Toppen