Senaste nytt

Bokat av en Strawberrynatt gjord med poäng efter 19/11? Se upp!

henke12

Medlem
Bokade av en bonusnatt i veckan,
Fick bekräftelse men tyckte det var nåt lurt med att saldot inte tickade upp

Kontaktade kundtjänst och de bekräftade att jag fått poängen i retur!
Efter att ha nagelfarit mina transaktioner så finner jag att mycket riktigt har jag fått poängen åter,
MEN
Saldot har inte gått upp!

Misstänker att det är något systemfel som gör att saldot inte kan öka efter 19/11.

Så håll utkik på saldot om ni bokat av nåt efter spenn!
(Saldot syns i gamla nyhetsbrev från newsletter@marketing.strawberry.no)

Jag brukar ta en skärmdump på översikten innan jag checkar in någonstans, för att lättare kunna räkna ut om jag fått rätt antal nätter och/eller poäng för vistelsen. Eftersom det varit mer regel än undantag att MC-poängen hos Strawberry krediterades fel så har det blivit en del av min hotellrutin. Likaså vid avbokningar.

Jag hade precis detta scenario, bokade en poäng-bonusnatt förra veckan och bokade av den denna veckan. Jag fick poängen tillbaka "direkt", både i transaktioner och i summa. Jag var riktigt förvånad över hur fort det gjordes, det brukar alltid vara en massa snack om att de ska gå in i ett annat system (eller be någon annan göra det) för att återställa poängen.

Just summan har ibland spökat för mig förr i tiden, men då har man behövt logga ut och och in igen. Men som sagt, den här gången såg jag att summan var rätt väldigt snabbt.

Jag hade ett annat scenario tidigare i höstas där mina poäng syntes som krediterade men bokningsmotorn tyckte att jag hade för få poäng att boka med…
Det är lika konsekvent inkonsekvent som vanligt alltså :D

Hej! @henke12 @intuition

Skriver här istället för att skapa en ny tråd.

Har bokat två nätter i Köpenhamn för poäng (gamla Strawberrypoäng - ej Spenn). Vi funderar på att ställa in denna resan nu. Om vi avbokar, får vi tillbaka poängen i gamla valutan, eller omvandlas dessa till Spenn?

Hej! @henke12 @intuition

Har bokat två nätter i Köpenhamn för poäng (gamla Strawberrypoäng - ej Spenn). Vi funderar på att ställa in denna resan nu. Om vi avbokar, får vi tillbaka poängen i gamla valutan, eller omvandlas dessa till Spenn?

Jag avbokade en bokning på gjord med gamla poäng (bokad online) per telefon i tisdags och fick tillbaka "gamla" poäng igen.

Hej! @henke12 @intuition

Sist på pucken, men är man taggad så får man snällt svara ;)
Har också fått gamla poäng tillbaka. Fast det var ett tag sedan, så inte en purfärsk erfarenhet.

Toppen