Senaste nytt

Bokade Flex tur och retur. Fick Light på utresan och Flex på hemresan.

En sådan konstig grej hände nu när jag bokade biljett med SAS.

Valde flex på utresan, valde flex på hemresan.

Går till sista steget för att betala.

Priset är 10944 kr.

Klickar betala, kommer till sidan att välja Swish eller kort, men nu är summan 9794 kr.

Klickar gå tillbaka, summan är nu 10944 och Flex ligger i varukorgen på både ut och hemresa.

Klickar vidare för att betala, priset går ner till 9794, tänker att det kanske är någon rabatt som jag inte vet om, så jag betalar.

Biljetterna kommer, utresan är light, hemresan är flex.

Någon mer som råkat ut för det?

Kommer kontakta SAS imorgon. Det är för sådana här saker som man skall ha 24 timmars öppet köp.

En sådan konstig grej hände nu när jag bokade biljett med SAS.

Valde flex på utresan, valde flex på hemresan.

Går till sista steget för att betala.

Priset är 10944 kr.

Klickar betala, kommer till sidan att välja Swish eller kort, men nu är summan 9794 kr.

Klickar gå tillbaka, summan är nu 10944 och Flex ligger i varukorgen på både ut och hemresa.

Klickar vidare för att betala, priset går ner till 9794, tänker att det kanske är någon rabatt som jag inte vet om, så jag betalar.

Biljetterna kommer, utresan är light, hemresan är flex.

Någon mer som råkat ut för det?

Kommer kontakta SAS imorgon. Det är för sådana här saker som man skall ha 24 timmars öppet köp.
En liknande grej hände mig i augusti förra året när jag bokade plus PRO men fick plus smart men jag noterade inte det förens senare. Försökte få Diamond support att fixa till det men då skulle de ha det nya priset som var rejält högre så jag gav upp.

För att citera ordagrant ”det bästa i detta fall hade varit om du avbokat på 24 timmars öppet köp.

Vi kan dessvärre inte korrigera detta efterhand utan kostnader.”

Intressant att buggen verkar leva kvar och ska bli spännande att höra om SAS tar ansvar denna gången. Kan tillägga att jag lyckades reproducera felet och skickade med skärmdumpar.

Liten uppdatering.

Ringde support igår kväll, lång kö för att komma fram, det var dock sent på kvällen.
Fick prata med en engelsktalande agent, det lät som den pratade indiskt engelska.
Hon lyssnade på mitt case, gick vidare och skulle boka om mig till Flex, och återkommer att det skall kosta runt 4000 kr. Jag påpekar att det priset inte stämmer, skilladen på mitt pris borde vara 1150 kr.
Jag ber korrekt ombokning, eller refund. Hon pratar med sin supervisor, men kan inte göra något själva, utan vill återkomma vid lunch idag.

Jag ringde istället till SAS vid 7 tiden, fick prata med svensk support. Hon försökte boka om mig, men kan inte se det jag vill ha. Jag kan se det själv online.
Slutar med att hon skickar vidare det för en full refund, och att jag bokar om resan på nytt.

Såg även nu på morgonen när jag var lite mer pigg att förutom att boka om utresan till Light, så har SAS även valt en tidigare avgång.

Här är en screenshot på det som gick fel.

1758264880087.png

Här är en screenshot på hur det skulle ha sett ut.

1758264933505.png

Tycker också det är konstigt.

På frugans telefon, med SAS app så gick det fel igår, jag spelande in det. Gjorde en testboking efter vi såg att det blev fel på dom utställda biljetterna.

På min telefon gick det inte fel med en testboking. Samma tider och dagar.

För några veckor sedan råkade jag en företagsbiljett istället för privatperson. Avbokade då på öppet köp och var väldigt noga att göra rätt en andra gång.

Döm om min förvåning om det i slutskedet ändå står företagsnamnet på kvittot, trots att jag varit noga i alla steg fram tills dess. Någonstans gick det fel trots att det inte syntes för mig som användare.

Eftersom jag varit så försiktig i alla steg upptäckte jag inte felet förrän det var för sent att boka om igen så satte det på shit-happens-kontot, men sedan dess har jag varit mycket noga med att kontrolla allt efter en bokning. Hade egentligen tänkt att skicka biljetten som ett utlägg till ett annat bolag än det som står på kvittot, men det kunde jag inte nu så fick ta det privat.

Bara för att det är kul med lite bilder så kommer några screenshots från videon jag tog.

Bild 1 visar steget innan betalning. Allt ser rätt ut.

PXL_20250918_181318768_exported_0-EDIT.jpg

Bild 2 visar steget när appen tänker innan betalsidan dyker upp.

PXL_20250918_181318768_exported_10299.jpg

Bild 3 visar betalsidan med nytt pris.

PXL_20250918_181318768_exported_13233.jpg

Bild 4 visar steget när appen tänker efter att jag har backat tillbaka från betalsidan.

PXL_20250918_181318768_exported_19566.jpg

Bild 5 visar samma sak som bild 1, nu är priset korrekt, och rätt biljetter ligger i varukorgen.

PXL_20250918_181318768_exported_22999~2.jpg

Jag har också varit med om det där. Bokade business, plötsligt så gick priset ner på sista steget. Då hade jag kanat ner till plus en av vägarna. Gjorde om igen, samma resultat. Bokade en gång till för tänkte det var displayfel, det var det inte så avbokade biljetten direkt (tack vare 24 timmarsregeln som nu är borta).

Dunkade också huvudet mot väggen ett par gånger med kundtjänsten ungefär som du OP. Sket i det sen och bokade med Air France istället.

Ingen aning om vad som orsakade buggen, men den är inte ny.

Toppen