Senaste nytt

Boka/uppgradera poängresa SAS

mha321

Medlem
Ska isf åka nästa vecka, 24-28/11. Är det nån kampanj på intjäning? När jag kollar skulle det ge 25k poäng?! Jag har EBG genom Amex så har egentligen inget direkt behov av EBD, men om det skulle innebära en förlängning av giltighetstiden så kan det ju vara aktuellt att köpa en sån biljett.
4x statuspoäng på alla resor! Som ebg får du ju ytterligare 25%, och alltså 90,000 poäng på den resan och ebd hemma på en gång :)
 

evr

Medlem
4x statuspoäng på alla resor! Som ebg får du ju ytterligare 25%, och alltså 90,000 poäng på den resan och ebd hemma på en gång :)

då är det nog kanske ingen dum idé, kom på att jag även har 10% rabatt på poängpriset, så med det inräknat och 25k nya poäng intjänade så blir priset typ 300k samt EBD Direkt, det kanske kan vara värt.

Om jag gör bokningen ovan, kommer jag få EBD resten av min period plus 12 månader, kommer det innebära att alla mina poäng kommer få ny ”hållbarhet” alltså 5 nya år efter min EBD status går ut om 1.5år
 

evr

Medlem
Ja, i avseende att du får lika många flygpoäng. Men du kan inte boka och betala med Eurobonuspoäng/miles genom Amex travel, det fungerar endast direkt hos SAS.

Det förstår jag, tänkte om man skulle spara 330k poäng och istället köpa biljetten, 33k är ju relativt billigt, och bokar man via Amex får man ju tillgång till meet & greet, som kan vara rätt nice i us.

33kkr för att förlänga giltighetstiden i ca 7år på 470k poäng, 25k nya poäng plus EBD känns ju som en okej deal?!
 
Det förstår jag, tänkte om man skulle spara 330k poäng och istället köpa biljetten, 33k är ju relativt billigt, och bokar man via Amex får man ju tillgång till meet & greet, som kan vara rätt nice i us.

33kkr för att förlänga giltighetstiden i ca 7år på 470k poäng, 25k nya poäng plus EBD känns ju som en okej deal?!
Om du har tänkt att köpa biljetten.. Om det inte är just LA du vill åka till så får du ju lika många poäng om du flyger till San Francisco eller Miami.
Bara en tanke om du vill hitta en billigare biljett i Business.
 

bvs

Medlem
Det förstår jag, tänkte om man skulle spara 330k poäng och istället köpa biljetten, 33k är ju relativt billigt, och bokar man via Amex får man ju tillgång till meet & greet, som kan vara rätt nice i us.

Sist jag kollade så hade de inte meet&greet på international US
 
Toppen