Canadien
Medlem
Deras partners ska sluta ställa in sina flighter en masse tror jag. Så länder måste öppna upp så att flygen inte ställs in.Vad är det som krävs för att de ska öppna tjänsten tro?
Alla virus utrotas, 4-5:e dosen?
Deras partners ska sluta ställa in sina flighter en masse tror jag. Så länder måste öppna upp så att flygen inte ställs in.Vad är det som krävs för att de ska öppna tjänsten tro?
Alla virus utrotas, 4-5:e dosen?
När flygande återgått till det normala med få inställda flighter. Om det sker om 1 månad eller 3 år får framtiden utvisa.Vad är det som krävs för att de ska öppna tjänsten tro?
Alla virus utrotas, 4-5:e dosen?
Så har det varit tidigare också. Det har funnits platser long haul business hos andra bolag, de har synts hos SAS, men det har inte gått att lägga in dem i bokningen. Senast jag har lyckats boka long haul med Thai (den gången i First, förvisso) var februari 2019 (det blev givetvis equipment change så att vi, 4 pax, blev nergraderade till Business).Såg idag att det fanns tillgänglighet på Uniteds hemsida mellan Arlanda och Bangkok med Thai a350 i Business under Q1 2022. Slängde mig direkt på luren för att se om det gick att boka med Eurobonus. Ringde 2 gånger och bägge SAS agenterna såg 2 platser i deras system men att "det var konstigt, jag kan inte lägga in dem i bokningen". Enligt dem så hade Thai alldeles nyligen (kanske 1 sept) kommit upp i systemen igen efter att ha varit borta under stora delar av pandemin. Ni som är experter här på forumet, tror ni att man helt enkelt glömt bort att ta bort "89 dagarsregeln" och att det kan vara på gång att tas bort?
Ah okej. Men tycker det är konstigt att Thai släpper Business award till andra bolag från just Arlanda. Om det är någon gång det borde vara tillgängligt för Eurobonus är det med flyg från Sverige.. :/Så har det varit tidigare också. Det har funnits platser long haul business hos andra bolag, de har synts hos SAS, men det har inte gått att lägga in dem i bokningen. Senast jag har lyckats boka long haul med Thai (den gången i First, förvisso) var februari 2019.
Håller med! Tyvärr verkar inte Thai (eller vem som nu bestämmer) göra det.Ah okej. Men tycker det är konstigt att Thai släpper Business award till andra bolag från just Arlanda. Om det är någon gång det borde vara tillgängligt för Eurobonus är det med flyg från Sverige.. :/
Thai gör ingen skillnad på vilken flygplats planen går från. Det är samma över hela ruttnätet och allt styrs utifrån vilka avtal de har med partnern. Tyvärr verkar ju inte sas stå högst upp på listan hos några bolag.Ah okej. Men tycker det är konstigt att Thai släpper Business award till andra bolag från just Arlanda. Om det är någon gång det borde vara tillgängligt för Eurobonus är det med flyg från Sverige.. :/
Såg idag att det fanns tillgänglighet på Uniteds hemsida mellan Arlanda och Bangkok med Thai a350 i Business under Q1 2022. Slängde mig direkt på luren för att se om det gick att boka med Eurobonus. Ringde 2 gånger och bägge SAS agenterna såg 2 platser i deras system men att "det var konstigt, jag kan inte lägga in dem i bokningen". Enligt dem så hade Thai alldeles nyligen (kanske 1 sept) kommit upp i systemen igen efter att ha varit borta under stora delar av pandemin. Ni som är experter här på forumet, tror ni att man helt enkelt glömt bort att ta bort "89 dagarsregeln" och att det kan vara på gång att tas bort?