Senaste nytt

Boka Standard dit och Flex hem (för att kunna boka om hemresan senare)?

Kom nu på att jag har gjort detta en gång på SAS longhaul. Resan var dock innan pandemin. Jag var i USA på jobb i flera veckor. Hade Plus Smart dit och Business Flex hem, dryg vecka innan hemresa bokade jag om hemresan 1-2 dagar tidigare. Gammal datapunkt, så ta det för vad det är.

• Gilla
Reactions: hco
Nu kommer jag tyvärr inte ihåg exakt mitt scenario men vill minnas att jag hade gjort just detta, endast flex hem och då var det strul (kan ha varit att avboka och få refund och det är ju en annan grej vilket inte går). Det var dock precis då det var enormt strul med United som höll på att avsluta samarbetet så kommer tyvärr inte riktigt ihåg om det var det ena eller andra som vara problemet. Försök att få toktydligt svar innan.
Vill också flagga för att det kan finnas någon tidsgräns för att flytta fram hemresan. I precis detta nu måste jag utnyttja en ombokningsbar business eftersom det av någon anledning inte gick att flytta fram den. Har bokat om ett par gånger tidigare men när jag nu ville göra det ytterligare sa systemet ifrån. Support kunde inte se varför men gissade att det var nån gräns som slog till. Orkade inte gå till botten med det eftersom jag var ganska flexibel.

Toppen