Senaste nytt

Boka SAS-resa via ticket.se istället för SAS hemsida?

Volatyle

Medlem
Hej,

Jag sitter här och tänkte boka en liten sommartripp för familjen i Augusti, och noterar då att precis samma resa (samma tider, samma flygnummer) kostar en tusing mindre om jag bokar resan via ticket.se istället för via SAS egna hemsida.

Vad är haken med detta egentligen? Kan jag bli av med vissa 'perks' och/eller rättigheter (är EBS, så har tillgång till Lounge och extra bagage under sommaren t.ex) bara för att jag bokat via ticket.se? Finns det något här jag missar som gör att det helt enkelt är värt att betala den extra tusenlappen för att boka via SAS egna hemsida?

Tacksam för input i frågan, då man alltid blir lite osäker när man står för valet att köpa en identisk produkt men till två helt olika priser :)

Vol

Tackar. Bra tråd - det gör det klart värt att betala den extra tusenlappen inser jag ju snabbt.

Vol
Det blir som du säger en avvägning. 1000 kronor kan ju läggas på annat kul men skulle jag resa med familjen skulle jag nog tycka att en så pass marginell prisskillnad inte väger över ev. strul som kan (med betoning på kan) uppkomma till följd av att man väljer att boka genom resebyrå.

Håller med om att det principellt alltid är bättre att boka direkt hos det flygbolaget, dock...

Har jag själv bokat resor t.ex. via Ticknet och om inget händer så går det ibland att spara en del pengar, man får sina poäng och status i alla fall.

Hur som helst det är lite som att åka utan försäkring, är jag ensam och inte har viktiga möten så kan jag ta risken, men åker man med familjen som kanske inte är van vid att få vänta en extra dag etc. så skulle jag betala extra.

Om det är direktflyg inom Europa, kan det vara värt att ta risken att boka genom en resebyrå.
Du bokar inte på någon skumm resebyrå, utan Ticket.

Om du har bra kortförsäkring / reseförsäkring, kan du också boka via resebyrån.
Tusenlapp är en tusenlapp. Ni kan säkert att göra något kul med de pengarna.

Håller med dr miles, de ggr jag bokat med ticket.se har det aldirig varit någor strul, så jag kan inte uttala mig om hur deras service skulle vara ifall det skulle vara strul.

Har bra erfarenhet från ticket. De har en bra avbeställningsskydd som man kan betala extra för, som täcker allt fram till 3 timmar innan incheckningen stänger. Hade en kompis som behövde använda den en gång, det enda problemet var att han behövde gå inom kontoret, eftersom han hade beställt direkt på kontoret (ochbinte online). Har släktingar som brukar at använda de när de reser, som inte har haft några problem heller. Men man kan få problem, men ticket är iaf en av de större resebyråerna, och inte någon konstig bara på internet resebyrå.

Kanske inte en relevant fråga för tråden men provar ändå.

Jag har bokat en resa CPH - BKK via ticket med Thai, kan man på något sätta registrera sitt Eurobonus så thai kan se att man har status i Star Alliance i fall det skulle dyka upp möjlighet för en uppgradering?

Kanske inte en relevant fråga för tråden men provar ändå.

Jag har bokat en resa CPH - BKK via ticket med Thai, kan man på något sätta registrera sitt Eurobonus så thai kan se att man har status i Star Alliance i fall det skulle dyka upp möjlighet för en uppgradering?
Du borde väl kunna göra det vid incheckning om inte tidigare (via Thais hemsida om du har tillgång till bokningsnr hos Thai)? :rolleyes:

Toppen