Senaste nytt

Boka SAS-flygning via resebyrå?

cleverton

Medlem
Hej,

Jag är ganska ny SAS Eurobonus-medlem, och har även AMEX SAS Premium.

Hur funkar det om jag bokar en resa som delvis traffikeras av SAS från ex flygresor.se?
Kommer jag få baspoäng via SAS om jag registrerar flighten i efterhand?
Jag missar de 30 extrapoängen via AMEX om jag bokar på sas.se antar jag.

Är det något mer man missar?

Hej,

Jag är ganska ny SAS Eurobonus-medlem, och har även AMEX SAS Premium.

Hur funkar det om jag bokar en resa som delvis traffikeras av SAS från ex flygresor.se?
Kommer jag få baspoäng via SAS om jag registrerar flighten i efterhand?
Jag missar de 30 extrapoängen via AMEX om jag bokar på sas.se antar jag.

Jag tror du bara råkat missa ett "inte" men för säkerhetsskull så får du 30p/100kr när du bokar på sas.se

Jag tror du bara råkat missa ett "inte" men för säkerhetsskull så får du 30p/100kr när du bokar på sas.se

Oj, helt rätt, missade ett "inte" där!
En följdfråga på 30p/100kr:
Med mitt AMEX Premium får jag 15p/100kr på alla köp.
På sas.se får man 30p/100kr.
Innebär det att jag får totalt 45p/100kr eller 30p/100kr?

Som har sagts innan bokar du med en resebyrå så har flygbolaget mycket svårare att hjälpa dig om den biljetten behöver bokas om.

Ett exempel, jag skulle ta ett nattflyg från Taiwan till Beijing via Shanghai i januari, pga jag hade uppfattat transitvisareglerna fel släppte bolaget inte på mig på flyget.
När jag frågade om de kunde boka om mig på morgonflyget fick jag svaret att de inte kunde göra det pga att jag hade köpt resan via en resebyra. Slutade med att jag fick hosta upp 2500kr för att köpa en ny business biljett till dagen efter (bokade med ett annat bolag dagen efter som passade bättre (Air China))

(Nu kan det ha varit så att de inte hade bokat om mig ändå... men tjejen i incheckningen var riktigt vänlig och jag fick uppfattningen att hon verkligen ville hjälpa mig)

Toppen