Senaste nytt

Boka SAS Business award - Hur hittar ni platserna?

Har ni dock någon uppfattning om det är bättre att boka 2 platser nu och hoppas att 2 till kommer på samma flyg eller istället bara vänta med samtliga?
Det är ingen som vet om det finns någon koppling mellan befintlig tillgänglighet och nya släpp men jag föreslår att du bokar det du hittar.Eftersom det är kostnadsfritt att avboka/omboka* bör man boka först och tänka sedan (gammalt BC-ordspråk).

Det mesta av det som sagt är riktigt, men här kommer några korrigeringar och förtydliganden:
329 dagar innan släpps 0 eller 2 biljetter i business. Inget annat.
328-124 dagar släpps lite slumpvis men aldrig mer än 2. Förmodligen är de flesta av dessa avbokningar.
123 dagar kan det släppas nya och då upp till 9 C-platser
122-0 är det (för mig) helt oregelbundet. Oklart vad som är nya platser och vad som är avbokningar.

Det är ingen som vet om det finns någon koppling mellan befintlig tillgänglighet och nya släpp men jag föreslår att du bokar det du hittar.Eftersom det är kostnadsfritt att avboka/omboka* bör man boka först och tänka sedan (gammalt BC-ordspråk).

Det mesta av det som sagt är riktigt, men här kommer några korrigeringar och förtydliganden:
329 dagar innan släpps 0 eller 2 biljetter i business. Inget annat.
328-124 dagar släpps lite slumpvis men aldrig mer än 2. Förmodligen är de flesta av dessa avbokningar.
123 dagar kan det släppas nya och då upp till 9 C-platser
122-0 är det (för mig) helt oregelbundet. Oklart vad som är nya platser och vad som är avbokningar.
Tack för infon och tipset!

Hej,
Jag har inte sett att detta har diskuterats innan men jag satt och letade på SAS nya Star Alliance sida för awardbiljetter i ett annat sammanhang, när jag plötsligt såg att det fanns SAS award biljetter i business som jag inte har lyckats hitta på något annat sätt.
Varken Uniteds hemsida, den eminenta travelhackssidan eller SAS vanliga sida visar att man kunde få tag på dessa biljetter men de dök upp på Star Alliance sidan.
Så ett tips för framtiden är att definitivt söka på den sidan även för SAS egna award biljetter.
Mvh
Anden007

Varken Uniteds hemsida, den eminenta travelhackssidan eller SAS vanliga sida visar att man kunde få tag på dessa biljetter men de dök upp på Star Alliance sidan.
Fick du bekräftat av SAS kundtjänst eller Tallinn att platserna gick att boka? Ibland visar United Phantom Availability på SAS Business, dvs platserna syns hos United men inte hos SAS. De brukar dock bli synliga hos SAS efter en dag eller två.

Fick du bekräftat av SAS kundtjänst eller Tallinn att platserna gick att boka? Ibland visar United Phantom Availability på SAS Business, dvs platserna syns hos United men inte hos SAS. De brukar dock bli synliga hos SAS efter en dag eller två.
Jag bokade platserna - så de funkade alldeles utmärkt.

Hur långt fram i tiden var dessa platser? Var det tur o retur eller bara ena hållet? Vilken destination?
De var 17 dagar fram i tiden och det var åt ena hållet eftersom jag har en open jaw bokad i grunden. Det var CPH-LAX som öppnade upp sig. Jag hade bokat med Swiss men när de här biljetterna dök upp och med tanke på att man landar vid 1220 med SAS jämfört med 1620 med Swiss så slog jag till och bytte.

Toppen