Senaste nytt

Boka resa själv

Anna Palm

Ny medlem
Hej
Jag har nyligen fått problem när jag söker och tittar på resor att jag inte kan boka själv det enda valet jag har är att skicka en förfrågan till någon i USA som ska ringa upp mig, någon mer som känner igen detta?

Anna

Attachments

• Screenshot 2026-02-17 at 17.50.01.png
    Screenshot 2026-02-17 at 17.50.01.png
    {memory} MB · Visningar: 271
Var exakt försöker du boka någonstans. Själv brukar jag använda online resebyråer för att få en översikt vad resan kostar och vilka tider som gäller.
När jag har hittat något som passar så går jag in på det flygbolagets egna hemsida och försöker att återskapa och boka där sen.

Hej
Jag har nyligen fått problem när jag söker och tittar på resor att jag inte kan boka själv det enda valet jag har är att skicka en förfrågan till någon i USA som ska ringa upp mig, någon mer som känner igen detta?

Anna

Boka absolut inte någonting via den siten. Använd flygbolagets egna eller en stor etablerad onlineresebyrå om du måste.

Businessclass använder en white label-sökmotor. Det är inte unik, men med tanke på hur knaggligt företaget bakom verkar gå och det som är oklart med personuppgifter eller liknande hade jag aldrig någonsin bokat där.

Var exakt försöker du boka någonstans. Själv brukar jag använda online resebyråer för att få en översikt vad resan kostar och vilka tider som gäller.
När jag har hittat något som passar så går jag in på det flygbolagets egna hemsida och försöker att återskapa och boka där sen.

Via forumets modersida försöker OP boka.

Ett tillägg till @Anna Palm : det finns ingen direkt koppling mellan diskussionsforumet BusinessClass och resten av webbsajten businessclass.com. Framför allt är det nog ingen på diskussionsforumet som kan (eller vill) agera support/kundtjänst till försäljningsverksamheten.

Precis som @Tomas E skriver så finns det ingen koppling mellan forumet och resten av Businessclass.com. Men visst är det lätt hänt att man som ny medlem kan få för sig att forumet står bakom allt som Businessclass.com står för, men så är det ju inte tyvärr. Hur ska man veta egentligen, det är ju lite märkligt faktiskt.

Precis som @Tomas E skriver så finns det ingen koppling mellan forumet och resten av Businessclass.com. Men visst är det lätt hänt att man som ny medlem kan få för sig att forumet står bakom allt som Businessclass.com står för, men så är det ju inte tyvärr. Hur ska man veta egentligen, det är ju lite märkligt faktiskt.

Nåja, nog är det samma ägare bakom båda och visst finns det kopplingar. Titta bara på forumets sidfot. Och deras sökmotor introducerades först med forumets användare som målgrupp.

Och sen är det bara att läsa någon av alla de (något pinsamma) trådar som Dashboard publicerat. Kopplingen mellan forumet och bokningssidan är en helt medveten strategi från ägarnas håll.

Toppen