Vet inte helt säkert här, men är det en star alliane bokning kan du inte ändra namn, då måste du veta namnet på barnet redan nu (tror itne man behöver uppge födelsedatum).Är det möjligt att boka en resa för mig och frugan med vårt ofödda barn? Resan kommer bokas med eurobonus-poäng och 2-4-1 Amex voucher.
Någon som vet?
Det var precis det svaret jag fick när jag ringde och frågade Tallinn förra året (minus priserna som jag inte frågade om).Vet inte helt säkert här, men är det en star alliane bokning kan du inte ändra namn, då måste du veta namnet på barnet redan nu (tror itne man behöver uppge födelsedatum).
Är det en SAS-bokning kan du ändra namnet efteråt för 150/600 kronor (kommer inte ihåg vilken siffra som stämmer nu). Då borde du kunna lägga in vem som helst och sedan ändra till spädbarnet.
Nu är detta lite gissningar, någon som varit i denna situation förut kan förhoppningsvis bekräfta eller dementera.
Vad händer om man stavat fel på sitt namn till exempel? kan man inte ändra då?Vet inte helt säkert här, men är det en star alliane bokning kan du inte ändra namn, då måste du veta namnet på barnet redan nu (tror itne man behöver uppge födelsedatum).
Är det en SAS-bokning kan du ändra namnet efteråt för 150/600 kronor (kommer inte ihåg vilken siffra som stämmer nu). Då borde du kunna lägga in vem som helst och sedan ändra till spädbarnet.
Nu är detta lite gissningar, någon som varit i denna situation förut kan förhoppningsvis bekräfta eller dementera.
Om du menar med star allaince så är svaret nej, det går inte att ändra. Det är därför du ska kontrollera boknignen om någon på SAS gör den åt dig (vanliga kundtjänst eller Tallinn), är den väl biljetterad så kan du inte ändra namnet.Vad händer om man stavat fel på sitt namn till exempel? kan man inte ändra då?
Ok, tack för svar.Om du menar med star allaince så är svaret nej, det går inte att ändra. Det är därför du ska kontrollera boknignen om någon på SAS gör den åt dig (vanliga kundtjänst eller Tallinn), är den väl biljetterad så kan du inte ändra namnet.
Nu är vi off topic i tråden om boka resa med ett barn som inte är fött.Ok, tack för svar.
Kan dom avbeställa och sedan boka om biljetten då? eller försvinner biljetten?
Var i samma sits när vi skulle boka resa till NZ i augusti. Man måste ange namn och födelsedag, vi hade bestämt namn men den andra biten var ju lite svår![]()