Senaste nytt

Boka plats hos andra flygbolag i Skyteam, än SAS

BennyG

Medlem
När jag bokar Skyteamflygningar med mina Eurobonuspoäng och flyger med andra Skyteam flygbolag än SAS, blir det så at gå in på respektive flygbolags hemsida och välja platser efter bokningen?
( Ungefär som med SAS, fast bara det att det är ett annat flygbolag)
Eller ska jag ringa till flygbolaget?

Du går in på respektive flygbolags sida och väljer plats, använd boknings koden som du fick av SAS för att hitta bokningen hos tex KLM. MEN, logga inte in på ditt flying blu konto om du har ett, då kan ditt Eurobonus nummer skrivas över i din bokning och du kanske missar förmåner om du inte har lika hög status hos Flying Blue

Lite off topic, men kostar det alltid fler EuroBonus poäng att flyga med ett annat bolag jämfört med poäng kostnad om man bokar samma destination/geografiskt område med SAS bonus resa?

När jag bokar Skyteamflygningar med mina Eurobonuspoäng och flyger med andra Skyteam flygbolag än SAS, blir det så at gå in på respektive flygbolags hemsida och välja platser efter bokningen?
( Ungefär som med SAS, fast bara det att det är ett annat flygbolag)
Eller ska jag ringa till flygbolaget?
Ja. MEN, med vissa bolag verkar hemsidorna inte vilja fungera just med dessa bokningar, så en lösning är att pröva en annan partners hemsida.
Jag har lyckats välja platser på TAROM för en Delta flygning när Deltas hemsida vägrade samarbeta.

Så välj säten primärt säten med flygande bolags hemsida, men det finns sätt att komma runt problem.

Toppen