Senaste nytt

Boka om eurobonus resa efter resan påbörjats?

Jag bad dom hjälpa till via telefon och nu fick jag en jätte hjälpsam person så vi får se vad som händer, återkommer när jag fått bekräftelse.
Förstår att det är bäst att boka först och sedan avboka men då krävs det att jag har 100k poäng liggandes på kontot vilket jag tyvärr är lite för kort med just nu. Vouchers har jag så det räcker och blir över men poängen saknas.
Alla god råd är givetvis välkomna då jag beviserligen antar saker som man inte borde anta.

Rådet är som ovan att inte avboka innan du har nya biljetter, oavsett om det är på egen ahnd eller via kundtjänst. Det finns stor risk att din fru och dotter står utan biljetter hem annars och du får en ekonomiskt dyr läxa. De flesta kundtjänstmedarbetarna har tyvärr sämre kunskaper än vad många på detta forum har, så välj vem du lyssnar på.
 
Last edited:

PontusBC

Medlem
Jag och andra har försökt att ge dig råd så att du kan fatta ett medvetet beslut, men väljer du att bortse från råden så är det upp till dig :)
Jag är tacksam för råden och ett av dom och mycket tur kan faktiskt ha räddat situationen. Men jag vill inte ropa hej ännu så jag får lov att återkomma lite senare.
Men framför allt har man ju lärt sig en läxa till nästa gång.
 

PontusBC

Medlem
Min tur var att original resan hade fått en justering i tidtabellen. När jag då fick rådet här att prova att boka av resan och boka en ny enkelresa så ringde jag in och fick prata med en hjälpsam tjej. Hon förstod situationen och skulle prata med eurobonusavdelningen, 10-15 minuter senare så fick jag svaret att tidsjusteringen var för liten, 40 min, för att det skulle gå att boka av. Men efter diskussion med eurobonus avdelningen så hade hon och dom kommit fram till att jag kunde få boka om på det sättet som jag hade gjort igår men blivit nekad till senare under gårdagen. Så nu under hela dagen har jag bara väntat på att få biljetterna och för en stund sedan så vart det klart (hoppas jag).
Så slutet gott och allting gott men det krävdes tur och en massa tid. Inget är omöjligt.
Och speciellt tack för rådet att prova avboka annars hade jag inte ringt upp SAS igen.

Ni kan se hur det såg ut på min inloggning hela dagen, man var lite nervös minst sagt.
 

Attachments

  • SAS.jpg
    SAS.jpg
    56,6 KB · Visningar: 132

Hachans

Medlem
Måste säga att det är modigt att försöka boka om, bli biljetterad felaktigt, tappa bort biljetterna, bli erbjuden en bättre anslutning, sen boka av frivilligt och hoppas på att de biljetterar rätt igen.

Men det är väl som de säger, Fortune favors the bold.
 

Rickard_O

Medlem
Min tur var att original resan hade fått en justering i tidtabellen. När jag då fick rådet här att prova att boka av resan och boka en ny enkelresa så ringde jag in och fick prata med en hjälpsam tjej. Hon förstod situationen och skulle prata med eurobonusavdelningen, 10-15 minuter senare så fick jag svaret att tidsjusteringen var för liten, 40 min, för att det skulle gå att boka av. Men efter diskussion med eurobonus avdelningen så hade hon och dom kommit fram till att jag kunde få boka om på det sättet som jag hade gjort igår men blivit nekad till senare under gårdagen. Så nu under hela dagen har jag bara väntat på att få biljetterna och för en stund sedan så vart det klart (hoppas jag).
Så slutet gott och allting gott men det krävdes tur och en massa tid. Inget är omöjligt.
Och speciellt tack för rådet att prova avboka annars hade jag inte ringt upp SAS igen.

Ni kan se hur det såg ut på min inloggning hela dagen, man var lite nervös minst sagt.
Exakt det här folk har försökt förmedla till dig hela tiden! (Ironi).
När man skriver så här så kommer folk som läser det få hopp om att dom kan boka om sina resor i framtiden även fast dom är påbörjade, det är bara att tjata!
Det är tvärtemot vad dom med decennier av erfarenhet har att säga om det, men du glider in här lite på en räkmacka och försöker sprida något budskap att det går att gå emot systemet.

Ett tips är att spara dina pengar i framtiden och köp aldrig mer trisslotter, för din tur är rätt så förbrukad i.o.m denna ombokning.
 

PontusBC

Medlem
Exakt det här folk har försökt förmedla till dig hela tiden! (Ironi).
När man skriver så här så kommer folk som läser det få hopp om att dom kan boka om sina resor i framtiden även fast dom är påbörjade, det är bara att tjata!
Det är tvärtemot vad dom med decennier av erfarenhet har att säga om det, men du glider in här lite på en räkmacka och försöker sprida något budskap att det går att gå emot systemet.

Ett tips är att spara dina pengar i framtiden och köp aldrig mer trisslotter, för din tur är rätt så förbrukad i.o.m denna ombokning.
Som många har sagt så går det inte att boka om enligt SAS policy. Jag tror aldrig att det hade gått för mig heller om det inte hade varit för att dom ändrade flygtiderna för våran original bokning så jag tror inte jag eller någon annan ska hoppas på det i framtiden och framför allt inte om man läst denna tråden eftersom man då vet hur det ska fungera. Sedan har dom ju inspelningar så att försöka dra en vit lögn går nog inte heller.
Men jag tycker ju fortfarande att om man får en viss information under telefonsamtalet när man bokar biljetten att SAS ska hålla sig till det och koncentrera sig på att vara noga med att ge ut rätt information.
Det är noterat, inga trisslotter på en överskådlig framtid :)
En sak till att överväga är ju att man blir väldigt väldigt stressad och illamående av att hålla på så här och det kan vara anledning nog att inte ge sig in i det.
 
  • Gilla
Reactions: Gus
Toppen