Senaste nytt

Boka JAL via Finnair

Verkligen inte med tanke på att det är deras nya A350-1000 som trafikerar rutten LHR-HND.
LHR-HND släpper de 360 dagar innan avresa och med BA kan man tidigast boka dessa 355 dagar innan vilket gör att JAL/Cathay kan boka upp dessa platser innan BA får tillgång till de. Vill man boka en plats så har Finnair möjlighet att boka 360 dagar innan men då måste man ringa kundtjänst. (Dyrt att avboka och ingen möjlighet att lägga till ARN-LHR / CPH-LHR då man inte kan blanda BA med JAL via Finnair vilket gör att man åker på APD från LHR ~4000kr extra i skatt)

Svårt att hitta en plats hem då de nästan inte går att boka HND-LHR om man inte hittar den nära inpå.
De brukar ibland släppa HND-LHR / HND-CDG till partnerprogrammen ~3 dagar innan avresa.

Ouff, kanske lite smidigare att köra på JAL/BA vid avresa och Finnair vid hemresa för enkelhetens skull. Du har inte råkat se om det funnits 4 platser i BC för LHR/CDG-HND? Finnair verkar bara ha 2 platser lediga för award flyg…

Utifrån min erfarenhet släpper JAL inte business class-platser till Europa enligt något förutsägbart mönster.

Hade jag varit er så hade jag försökt hittat 2 platser CPH-HEL-HND och två platser CPH-HEL-NRT samma dag.
Sedan gjort samma sak på hemvägen.

17 September finns det 2+2 business platser till Tokyo. då enbart för 62500 avios per person per enkelresa. JAL tar 92750 Avios per person och enkelresa exklusive pris för separat flyg till Paris/London

oh bra tips! Jag ska kolla på det tror nästan vi siktar på Oktober istället då september varit så varmt senaste gångerna vi varit där.

Har bokat via British Airways på vägen till Japan nästa år.
ARN - LHR | British Airways Business Class
LHR - HND | Japan Airlines First Class
Inte bokat med avios innan, förstått det som att man bokar segmenten helt separat? Eller är ovan samma PNR? Behöver man ringa in då för att lägga till ex ARN-LHR om man har LHR-HND?

Inte bokat med avios innan, förstått det som att man bokar segmenten helt separat? Eller är ovan samma PNR? Behöver man ringa in då för att lägga till ex ARN-LHR om man har LHR-HND?

Min erfarenhet är att det inte går att lägga till segment på avios bokning.
Man måste hitta det på en gång när man bokar.

Man betalar mer om man har fler segment på en bokning, ibland mer än att ha 2 bokningar separat, ibland detsamma… så man ska överväga vad man vill innan man bokar.

Toppen