Senaste nytt

Boka-hotell-djungel, hur gör ni?

Om jag kan boka själv, bokar jag nästan alltid Marriott eller Hilton via deras egna bokningskanaler. Jag har även ett antal nätter som mina kunder bokar direkt och då går inte alltid att påverka valet. Jag reser mycket i USA och med sånt resemönster fungerar det här bra. Av 49 hotellnätter jag har haft i år är 34 hos Marriott, 11 hos Hilton, 1 hos Radisson, 1 hos Accor och 2 hos icke-kedjor. Jag samlar poäng även på Radisson, annars bryr jag inte. Men om det går att ta poäng för något Frequent Flyer program på andra kedjor gör jag det.

Det är många som ser Marriott Bonvoy på mycket negativt sätt, men jag uppskattar det jag får och bokar därför oftast med dom. Jag har Titanium status på Bonvoy och kan lita på att jag nästan alltid får rummet omedelbart eller snabbt, har alltid late checkout tills 16:00 (mest viktig perk för mig) och får ett bra rum, ofta med uppgradering. Infrastruktur som behövs på arbetsresor är alltid tillgänglig.

Det blir förstås litet tråkigt med kedjor, speciellt efter att ha gjort det för flera år, men när man reser mycket på jobbet, ofta med 1-natt stays, uppskattar jag i varje fall det jag får.

Hej,
Jag har i flera år bokat hotell genom hotels.com, dels för coop-poäng, rewardnätter samt deras nya guldmedlemskap som faktiskt har givit en del på deras olika hotell. Men så blir jag lite fundersam är hotels.com det bästa? Det beror såklart på vad man är ute efter. Men ni som valt att "enbart" boka i någon kedja typ Hilton eller liknande, varför nyttjar inte ni hotels.com då jag tycker de har många fördelar. Jag är dock ute efter att kunna boka hotell med poäng på dyra ställen som tillexempel Bora Bora och Maldiverna, där priserna ibland är orimliga. Har ni några tips på hur ni brukar göra eller är jag rätt ute med hotels.com? Tack. Om ni tycker jag är fel ute så berätta gärna vilken hotellkedja/or ni tycker är bäst.

PS: Hur startar man en ny tråd? Känner mig sååååå junior just nu.

Blir mer och mer hotels.com för mig. Inte hittat annan bokningsagent med mer cashback. Expedia Rewards ger t ex mycket mindre men kan ändå vara ett alternativ till första natten i kombination med flygbiljetten. Booking.com ser jag ingen anledning till att köra på. Jag kör dock bl a Hilton och Radisson också. De poängen går heller aldrig ut så inget som hindrar att kombinera. Lite synd jag aldrig hittat någon bra cashback till Hilton. (1%). Där är Radisson mycket bättre.

Väldigt spretigt just nu
Kör normalt Marriott. Men allt för många ställen jag far på saknar deras hotell.

En massa jobbsammankomster sker numer på First :mad:

Choice har jag tröttnat på.

Radisson ville inte statusmatcha så de är jag lite sur på.

Tror det får bli BW på de ställen som inte har Marriott i framtiden.
I alla fall Diamond där

Blir mer och mer hotels.com för mig. Inte hittat annan bokningsagent med mer cashback.
Kan man köra Refunder->Hotels.com samt tjäna Hotels.com Rewards-nätter? Typiskt att jag inte kom ihåg att använda den under året när jag nu har bränt 15 nätter där.

Last edited:
O ja. Kört ett antal olika sidor. Bl a Refunder då de har kampanj eller dubbel cashback. Annars bättre alternativ. Ofta kommit upp i 16-17% cashback med rewards. :cool:

Blir mer och mer hotels.com för mig. Inte hittat annan bokningsagent med mer cashback. Expedia Rewards ger t ex mycket mindre men kan ändå vara ett alternativ till första natten i kombination med flygbiljetten. Booking.com ser jag ingen anledning till att köra på. Jag kör dock bl a Hilton och Radisson också. De poängen går heller aldrig ut så inget som hindrar att kombinera. Lite synd jag aldrig hittat någon bra cashback till Hilton. (1%). Där är Radisson mycket bättre.

Hotels.com är ju en del av Expedia fast med bättre bonusprogram i mina ögon. Man kan dessutom boka Flyg, paketresor mm. om man byter land till t.ex. Storbritanien, USA, har dock aldrig testat det själv.

Toppen