Senaste nytt

Boka Hotell,checka in, men inte bo där!

Jag får väl fråga i receptionen om det är ok att göra så här. Det borde ju inte vara ett regelbrott på något sätt, jag har ju trots allt betalat för rummet och borde få nyttja det som jag önskar.

NEJ! Om du ens hintar om vad du tänker göra kan du nog räkna med att det blir varken poäng eller stays. Checka in, gå upp stöka till sängen och åk till nästa hotell.

kan man checka in utan att fysiskt vara på plats? går ju att checka in via mobilen, men måste du signa något papper? eller kan du boka och checka in för att få en stay?

Jag är skeptisk till att man får poäng/stays om man bara checkar in elektroniskt och sedan inte hämtar ut nyckeln. Det skulle kunna funka, men jag har ännu inte sett några rapporter om att det funkar.

Jag kommer fysiskt checka in och gå upp och stöka till sängen.
Jag kommer inte nämna något till någon form av personal.
Repeat every day, har ju bil så det är bara att åka förbi vid lämplig tidpunkt och besöka rummet, stöka lite och sen åka.

Känns som det borde funka.

Det där har jag gjort. En avbokad tjänsteresa förra året tvingade mig till en Hotel Run, en natt på ett Radissonhotell i södra Sverige för att behålla CCC. Boka på nätet billig rate, checka in, bli uppgraderad, drick en espresso, sätt på TV:n, lägg dig i sängen och åk sedan hem.

Nu på incheckningsdagen gjorde jag en kovändning. Jag ringde hiltons prepaid avdelning och avbokade den betalda vistelsen på hampton för att kunna tillgodogöra mig poäng och stays på SLS istället.

Känns som det är bättre att vara safe than sorry.

Toppen