Senaste nytt

Boka hotell åt min fru på mitt Accor Platinumkort?

Oj, då har jag lärt mig något nytt på BC.se igen!! :eek:

Jag är nog lite för ärlig för mitt eget bästa när det kommer till att ange vem som bor i rummen! Det får det bli ändring på framöver när släkten är ute och reser = ännu färre upgrades för "riktiga" statusmedlemmar. Jag har dock personligen blivit nekad att checka in på Hilton FCO under min sambos namn, trots att vi båda är HH Diamond och att det var helt sant att han skulle komma några timmar senare. Därav min varning. Men det låter som att det verkar ha varit ett extremt undantag om man läser era inlägg.

JJag har dock personligen blivit nekad att checka in på Hilton FCO under min sambos namn, trots att vi båda är HH Diamond och att det var helt sant att han skulle komma några timmar senare. Därav min varning. Men det låter som att det verkar ha varit ett extremt undantag om man läser era inlägg.

Min äldsta son, var med om samma sak, på samma hotell, när hans sambos flyg från Zagreb blivit flera timmar sent. Eftersom min sons sambo är HH Diamond (medan min sonen bara är Gold) så bokade de rummet i hans namn men vid incheckningen tog det stopp för min son som var först på plats. Surt att efter en långflygning + kortflygning då man bara vill sova behöva leta efter annat rum. :confused:

Min äldsta son, var med om samma sak, på samma hotell, när hans sambos flyg från Zagreb blivit flera timmar sent. Eftersom min sons sambo är HH Diamond (medan min sonen bara är Gold) så bokade de rummet i hans namn men vid incheckningen tog det stopp för min son som var först på plats. Surt att efter en långflygning + kortflygning då man bara vill sova behöva leta efter annat rum. :confused:

Det är med andra ord kanske något som Hilton FCO kör hårt på? Jag antar att de rent regelmässigt har helt rätt i att neka andra än huvudbokaren att checka in. Efter den händelsen har iaf jag varit noga med att skriva in bådas namn på de bokningssidor det går att göra. Vet egentligen inte om det gör någon skillnad men det känns som att det borde vara lättare för de att släppa in någon som åtminstonde står med på bokningen.

Toppen