Senaste nytt

Boka flygbiljett med StarAlliance till Zanzibar

Isaksson

Medlem
Hej!
våra flyg i oktober har blivit inställt med bl.a. Air France & KLM GOT <--> ZNZ. biljetterna bokades förra året genom resebyrå (tyvärr!!) innan vi skaffade AMEX och SAS MC.

Tanken är att vi nu måste köpa nya flygbiljetter till ZNZ (om vi får någon slags återbetalning för de inställda flygen). 2 hotell på Zanzibar är redan bokat och betalt, ej återbetalningsbart...så det vore ju synd om det inte gick att lösa. Finns det någon som vill hjälpa till att hitta bra poängintjäning för flygbiljetter från Sverige till ZNZ i oktober? jag är ny på att boka flyg med fokus på att tjäna EBpoäng och StarAlliance -skulle bli glad om någon vill tipsa mig.

har varit inne på StarAlliance och hittat följande (vilken ger mest poäng? finns det bättre alternativ?)
Turkish Airlines: GOT - IST - ZNZ / ZNZ - IST - GOT
Ethiopian Airlines: ARN - ADD - ZNZ / ZNZ - ADD - ARN
  • Varifrån vill du börja din resa? ARN/GOT/VXO/LPI
  • Var är din destination? ZNZ
  • När vill/behöver du resa ut? 2020-10-10 (+- 1-2 dagar)
  • När vill/behöver du komma hem? 2020-10-26 (+-1-2 dagar)
  • Hur länge vill du vara borta? 14 dagar
  • Hur många personer som skall resa? 2
  • I vilken kabinklass? Economy
  • Med vilka flygbolag vill du flyga med? -
  • Vad är din budget? (per person) helst under 8k - gräns 10k per person
  • Vad är det viktigaste för dig? Antal poäng man kommer att tjäna/ biljettpris
  • Vill du stanna annanstans utöver destinationen? Nej
 
Det finns en regel att man inte får ha förkortningar i rubriken, så ändra gärna rubriken. För övrigt kan jag tipsa om att det går färjor från Dar-es Salaam till Zanzibar så om ni är öppna för det så öppnas fler flygmöjligheter upp. För att beräkna hur mycket Eurobonuspoäng ni kommer att tjäna så måste ni kolla upp bokningsklassen ni får.
 
@Idaa Isaksson välkommen till forumet!

pröva använda Flights

hittade direkt massor med alternativ för ca 6-7K per skalle. Gällande poängintjäningen beror det helt på vilken bokningsklass ni hamnar i men är de dessa priserna skulle de ändå hamna mellan 25-50% av distansen MAX. Man får se upp på Etihopian ibland finns det en del bokningsklasser som inte ger några poäng alls till Eurobonus.

471F723E-8FE3-4620-8041-5BA8CBC0BABF.png
 

Ystad

Medlem
Nu är du ju ute efter att maxa poängintjäningen och skall flyga Ekonomi så kanske tider och flygplanstyper inte är intressant - men i alla fall:
Turkish Airlines: flyger med narrow-body plan till Afrika (bl a ZNZ) och har "normalt" ankomst till ZNZ mitt i natten. Det är också bara IST som gäller som transit.
Ethiopian Airlines: flyger med wide-body till ADD från flera flygplatser i Europa (wide-body är, enligt min åsikt, mycket trevligare - åtminstone i business). Man åker tidig kväll och ankommer ZNZ på eftermiddagen dagen efter. Här blir det fler byte än med Turkish men du har flera flygplatser i Europa att välja på för transit.
 

Isaksson

Medlem
@Idaa Isaksson välkommen till forumet!

pröva använda Flights

hittade direkt massor med alternativ för ca 6-7K per skalle. Gällande poängintjäningen beror det helt på vilken bokningsklass ni hamnar i men är de dessa priserna skulle de ändå hamna mellan 25-50% av distansen MAX. Man får se upp på Etihopian ibland finns det en del bokningsklasser som inte ger några poäng alls till Eurobonus.

Visa bifogad bild 110819

tack! :D ska använda sökmotorn och kolla runt lite! bra tips gällande Ethiopian och deras bokningsklasser. tycker det är svårt att förstå sig på bokningsklasser & det är inte alltid uppenbart vad man köper som sagt.
 

Isaksson

Medlem
Nu är du ju ute efter att maxa poängintjäningen och skall flyga Ekonomi så kanske tider och flygplanstyper inte är intressant - men i alla fall:
Turkish Airlines: flyger med narrow-body plan till Afrika (bl a ZNZ) och har "normalt" ankomst till ZNZ mitt i natten. Det är också bara IST som gäller som transit.
Ethiopian Airlines: flyger med wide-body till ADD från flera flygplatser i Europa (wide-body är, enligt min åsikt, mycket trevligare - åtminstone i business). Man åker tidig kväll och ankommer ZNZ på eftermiddagen dagen efter. Här blir det fler byte än med Turkish men du har flera flygplatser i Europa att välja på för transit.


tack! just denna flygresa är som du säger, inte fokus på flygplanstyp - men man vill ju ändå alltid ha det bästa alternativet :D
 

Samosaguas

Medlem
Toppen