Boka First Class med EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher

• Thread starter Thread starter Homer
  • Start date Start date
Har en inbokad resa med avresedatum 4 november mellan Köpenhamn och Belize City (BZE). Just nu är går rutten via München, New York och San Salvador. Ringde och försökte få first i fredags, dvs 14 dagar innan, men det fanns inga biljetter tillgängliga. Har någon förslag på rutter jag bör föreslå för att maximera chanserna? Önskar ju helst att flyga via Frankfurt. Kan det dyka upp några biljetter under dagarna?

Timpa skrev:Har en inbokad resa med avresedatum 4 november mellan Köpenhamn och Belize City (BZE). Just nu är går rutten via München, New York och San Salvador. Ringde och försökte få first i fredags, dvs 14 dagar innan, men det fanns inga biljetter tillgängliga. Har någon förslag på rutter jag bör föreslå för att maximera chanserna? Önskar ju helst att flyga via Frankfurt. Kan det dyka upp några biljetter under dagarna?Klicka för att utvidga...
Ja det kan dyka upp säten. Du kan också flyga Köpenhamn-Frankfurt-München och vidare om du vill ha upplevelsen i Frankfurt.

Edit: det ser ut att finnas platser den 4 november från Frankfurt till t ex Detroit, Washington, New York JFK osv, så du behöver bara koppla på hur du ska flyga ner till Belize City. Sy ihop något med Uniteds sökmotor och ring Tallinn när du ser att det finns platser i Saver.

Timpa skrev:Har en inbokad resa med avresedatum 4 november mellan Köpenhamn och Belize City (BZE). Just nu är går rutten via München, New York och San Salvador. Ringde och försökte få first i fredags, dvs 14 dagar innan, men det fanns inga biljetter tillgängliga. Har någon förslag på rutter jag bör föreslå för att maximera chanserna? Önskar ju helst att flyga via Frankfurt. Kan det dyka upp några biljetter under dagarna?Klicka för att utvidga...
Har du kollat själv mha Uniteds webbsida? Jag hittar platser i First från MUC till MEX den 4 nov. Via FRA är det oftast svårare dock. Jag bevakar den där linjen själv pga vill slå till på en resa när det passar mig och finns platser

Risk för dum fråga, sorry om så är fallet, men om man ska boka en resa med Thai i First, vart vänder man sig då? Och ser jag tillgängligheten på Tahis sida? Just nu verkar det som att jag får ta ruten Arlanda-Frankfurt-Bangkok-Ho Chi Mih City

Ska boka en resa till sommaren Umeå-Arlanda-Frankfurt-Tokyo HND-Bangkok. Ska försöka maximera med övernattning i Tokyo, ungefär 22 tim layover. Behöver man hämta ut bagaget och checka om det? ska hålla mig till Haneda och inte byta flygplats.

SeaPlanePilot skrev:Det är den gamla (ca 20 år) kabinen med 10 säten. Den nya har 9 säten.Klicka för att utvidga...

Fast kolla, detta är 9 säten. Visst är det nya kabinen? @Golfkillen

ska%CC%88rmavbild-2016-11-26-kl-09-46-30-png.58434

Har bokat en 2-4-1 för två personer ARN-EWR i business i slutet av januari. SAS. Nu kom jag på att det hade ju varit kul att prova att resa i first class. På Uniteds sajt hittar jag att det finns biljetter i First med Lufthansa, men bara på hemvägen. Får man resa business dit och first hem?

Någon som vet hur mkt mer poäng (och kronor) det kan tänkas kosta att byta till first på hemvägen (om det nu ens är möjligt)?

Mrs T skrev:Har bokat en 2-4-1 för två personer ARN-EWR i business i slutet av januari. SAS. Nu kom jag på att det hade ju varit kul att prova att resa i first class. På Uniteds sajt hittar jag att det finns biljetter i First med Lufthansa, men bara på hemvägen. Får man resa business dit och first hem?Någon som vet hur mkt mer poäng (och kronor) det kan tänkas kosta att byta till first på hemvägen (om det nu ens är möjligt)?Klicka för att utvidga...
Du kan blanda Business och First men du får betala för First. Kolla Star Alliance Spend Chart hos SAS och se vad T/R kostar från Europa till Nord Amerika i First, där har du ditt pris.

Edit: 150k poäng kostar det för två med 2-4-1, så ytterligare 50k.

Mrs T skrev:Har bokat en 2-4-1 för två personer ARN-EWR i business i slutet av januari. SAS. Nu kom jag på att det hade ju varit kul att prova att resa i first class. På Uniteds sajt hittar jag att det finns biljetter i First med Lufthansa, men bara på hemvägen. Får man resa business dit och first hem?Någon som vet hur mkt mer poäng (och kronor) det kan tänkas kosta att byta till first på hemvägen (om det nu ens är möjligt)?Klicka för att utvidga...
Poäng med SAS i business: 100000

Poäng med Star Alliance i first: 150000 (även om det är first bara ena vägen)

Avgifter SAS: ca 500 kr

Avgifter Star Alliance: 3000-3500 kr. Om bara SAS en vägen så kanske ca 2000 kr

Tack för snabba svar MartinH och Abbs! Då har jag poäng så det räcker. Frågan är om det är värt det (blir ju inte en non-stop-flight samt kostar lite mer). Är det något riktigt riktigt extra att flyga first?

Mrs T skrev:Tack för snabba svar MartinH och Abbs! Då har jag poäng så det räcker. Frågan är om det är värt det (blir ju inte en non-stop-flight samt kostar lite mer). Är det något riktigt riktigt extra att flyga first?Klicka för att utvidga...

Har inte flugit SAS Business men att flyga First är riktigt grymt! Nu ska du ju ev flyga Lufthansa dock på hemvägen vilket innebär att du inte får tillgång till deras First Class Terminal i Frankfurt vilket förhöjer upplevelsen avsevärt.

EDIT: Har du aldrig flugit First (jag har gjort det en gång) så skulle jag rekommendera att spara dina poäng och hitta en resa lite längre fram i tiden där du kan flyga First både ut o hem ev till en destination längre bort så ni hinner njuta fullt ut och förhoppningsvis få tillgång till First Class Terminal

Back