Senaste nytt

Boka First Class med EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher

Du behöver inte boka F nu, hittar du business så kan du boka upp den nu och sedan boka om när du hittar en First. Du kan ändra hur många gånger du vill, men varje ändringstillfälle kostar 150 kr oavsett antal ändringar vid det tillfället. Alternativt om du inte behöver behålla något leg så kan du boka av och boka den nya resan så slipper du avgiften.

Tack, perfa! Då skall jag börja leta biljetter redan nu så jag och sambon inte är biljettlösa när det är dags att bege sig av i början av nästa år.

Jag har resa bokad i november till Tokyo med ANA (Boeing 777) och vidare till Bangkok med Thai (Boeing 747). Nu är kabinen nästan tom och jag har valt 1K på alla sträckorna då jag trodde att detta vore en av de bättre. Jag vet väl att det kanske inte finns många dåliga i First men då det är min första First resa tänkte jag be om lite råd. En del verkar gilla 2K bättre, ska jag passa på att byta?

Jag har resa bokad i november till Tokyo med ANA (Boeing 777) och vidare till Bangkok med Thai (Boeing 747). Nu är kabinen nästan tom och jag har valt 1K på alla sträckorna då jag trodde att detta vore en av de bättre. Jag vet väl att det kanske inte finns många dåliga i First men då det är min första First resa tänkte jag be om lite råd. En del verkar gilla 2K bättre, ska jag passa på att byta?
På ANA spelar det ingen roll, man sitter i ett bås och alla platser är identiska. Har inte åkt Thai First på 747 bara i deras A380. Jag väljer oftast första raden om jag kan, ser dock ingen större skillnad där. På en 747 får man ibland en bra vinkel framåt genom fönster på första raden, vet dock inte om det är så på thai.

På ANA spelar det ingen roll, man sitter i ett bås och alla platser är identiska. Har inte åkt Thai First på 747 bara i deras A380. Jag väljer oftast första raden om jag kan, ser dock ingen större skillnad där. På en 747 får man ibland en bra vinkel framåt genom fönster på första raden, vet dock inte om det är så på thai.

Tackar. Tänkte inte på att ANA hade båsen och då har du ju helt rätt.
Ska försöka boka om FRA-HND till Lufthansa First, Boeing 747-8 Intercontinental. Några tankar på säte där? Om jag nu lyckas...

Alla har olika preferens om vilken plats som är bäst. Jag vill sitta i 3A eller 3K. Då sitter man på sista raden i F och har lite uppsikt över kabinen. Jag vill inte sitta längst fram. 3D eller G fungerar också bra om man åker med en partner/kompis eller åker ensam.

EDIT: När det gäller Thai 747 så väljer jag även där rad 3. Gärna den närmast ingången.

På Thai (Boeing 747) så föredrar jag rad 1. Stolen är samma som på övriga rader, men du sitter längst fram i planet och blir inte stört av någon alls. De gånger jag flugit så har det varit tomt i den andra stolen på rad 1, vilket gör att det nästan känns som en private jet (iaf i min fantasi ;) ).

På en 747 får man ibland en bra vinkel framåt genom fönster på första raden, vet dock inte om det är så på thai.

Har åkt 1A i Thai F FRA-BKK. Du får rätt bra syn utåt dels snett framåt och i direkt sidled. Lite tråkigt med bara en vägg framför men i gengäld extra benutrymme om man är lång.

Tackar. Tänkte inte på att ANA hade båsen och då har du ju helt rätt.
Ska försöka boka om FRA-HND till Lufthansa First, Boeing 747-8 Intercontinental. Några tankar på säte där? Om jag nu lyckas...

Mikrooptimering gällande A/K: är man högerhänt är det ju ofta smidigt med K eftersom man då kan använda "rätt" hand för champagneglaset hela tiden. Varma hälsningar från avdelningen för lyxproblem.

Toppen