Senaste nytt

Boka First Class med EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher

Jag har försökt hitta information om detta men vet någon ungefär hur många EB poäng som krävs för att boka en 2-4-1 bokning för en person med Lufthansa First från Arlanda till USA respektive Asien?

Någon som vet varför det krävs så pass mycket mer för flyg till Asien än till Nordamerika? Är inte sträckorna likvärdigt långa?
Det är betydligt närmre till östkusten i USA än till Sydostasien och majoriteten av de ställen man åker till i norra asien.
Nästan alla flighter till Asien ligger på 10-12h, till USA är det 7-11h där väldigt många ska till östkusten som är max 9h typ.

Flygplatsen alltså, allt. Do not go there...
Hade glömt ett foto jag tog från gaten när vi sitter och väntar på att få kliva in i förstaklasskabinen.
WP_20160327_21_45_58_Rich.jpg

Yepp, lite kablar som sticker ut.

Har en resa till Miami bokad i november med SAS i Business. Har förhoppning om att boka om denna till Lufthansa First. Eftersom Lufthansa släpper biljetterna först 14 dagar innan så antar jag att jag måste göra två ombokningar - en 14 dagar innan avresa och sedan en 14 dagar före hemresa - för att maximera chansen att lägga beslag på eventuella platser. Har jag uppfattat det hela rätt då?

Har en resa till Miami bokad i november med SAS i Business. Har förhoppning om att boka om denna till Lufthansa First. Eftersom Lufthansa släpper biljetterna först 14 dagar innan så antar jag att jag måste göra två ombokningar - en 14 dagar innan avresa och sedan en 14 dagar före hemresa - för att maximera chansen att lägga beslag på eventuella platser. Har jag uppfattat det hela rätt då?

Det är korrekt. Obs att hemresan måste bokas om senast dagen före utresan.

Toppen