Senaste nytt

Boka First Class med EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher

Jag siktar på en trevlig upplevelse med Lufthansa F i April FRA-HND och sedan vidare via BKK till destinationen KUL. I April är tillgången med TG F värdelös HND-BKK. Finns det någon bra alternativ routing med F eller bra C? "Kravet" är egentligen bara att tillbringa en dag i FCT och sedan flyga en hel del i F. Slutdestination KUL vore trevligt.

Jag siktar på en trevlig upplevelse med Lufthansa F i April FRA-HND och sedan vidare via BKK till destinationen KUL. I April är tillgången med TG F värdelös HND-BKK. Finns det någon bra alternativ routing med F eller bra C? "Kravet" är egentligen bara att tillbringa en dag i FCT och sedan flyga en hel del i F. Slutdestination KUL vore trevligt.
Måste du passera BKK? Annars kan du ju ta Lufthansa F FRA-HND/NRT eller MUC-HND, sen ANA F NRT-SIN, sen nya Singapore Airlines A350 i C SIN-KUL.

Tack för svar. Jag hatar Thailand med passion så tar gärna en annan rutt. Älskar Singapore så ditt förslag är bättre. Jag brukar kolla tillgänglighet på United för Star Alliance, tack Dr. Miles för din guide. Är det bäst att kolla tillgänglighet på SG via Krisflyer? Jag har inte provat på Luftwaffe och FCT tidigare så tänkte att det vore trevligt. Ska göra en liknande resa med kidsen senare i år och då blir det avresa via MUC eftersom det finns mer F tillgängligt.

Edit: Sorry, såg att du skrev ANA och inte SG vilket jag kan kolla via United.

Last edited:
Tack för svar. Jag hatar Thailand med passion så tar gärna en annan rutt. Älskar Singapore så ditt förslag är bättre. Jag brukar kolla tillgänglighet på United för Star Alliance, tack Dr. Miles för din guide. Är det bäst att kolla tillgänglighet på SG via Krisflyer? Jag har inte provat på Luftwaffe och FCT tidigare så tänkte att det vore trevligt. Ska göra en liknande resa med kidsen senare i år och då blir det avresa via MUC eftersom det finns mer F tillgängligt.

Edit: Sorry, såg att du skrev ANA och inte SG vilket jag kan kolla via United.

Mitt tips är Lifemiles för SIA tillgänglighet.

Kärt barn har många namn... jag tillhör iaf dem som antingen tycker vi ska använda IATA-beteckningar eller skriva ut flygbolagets namn.

Jag tror för övrigt inte att SpiceJet (SG) har särskilt bra tillgång till awards på Singapore Airlines (SQ).

Man kan SIA på många sätt, vissa gör det med spåkort eller genom meditation också.

Är det bäst att kolla tillgänglighet på SG via Krisflyer? Jag har inte provat på Luftwaffe och FCT tidigare så tänkte att det vore trevligt. Ska göra en liknande resa med kidsen senare i år och då blir det avresa via MUC eftersom det finns mer F tillgängligt.
Du kan flyga XXX-FRA-MUC-HND, NRT-SIN-KUL och vara i FCT på väg till MUC. Du har då förbrukat 5 legs till KUL och har (troligen) bara 3 legs kvar att använda till hemresan.
Sök SQ på Avianca Lifemiles, Air Canada Aeroplan eller Krisflyer.

Har äntligen fått till en bokning; Kapstaden från Stockholm via Munchen i F med Lufthansa. Hem via Johannesburg och Munchen med South African i C båda legsen. Hemvägen får man väl se om det går att ändra.

Får se om vi kör på denna eller om något annat roligt dyker upp. Det stör mig ju lite att jag inte fick till något kul via FRA så att man kunde besöka FCT såklart.....

Har äntligen fått till en bokning; Kapstaden från Stockholm via Munchen i F med Lufthansa. Hem via Johannesburg och Munchen med South African i C båda legsen. Hemvägen får man väl se om det går att ändra.

Får se om vi kör på denna eller om något annat roligt dyker upp. Det stör mig ju lite att jag inte fick till något kul via FRA så att man kunde besöka FCT såklart.....
Snyggt att få till 2 First på den rutten, vilken veckodag åker du? Du kan ju köra ARN-FRA-MUC-CPT om du vill få till FCT...

Toppen