staff
Medlem
Hanvisar till @Dr. Miles svar. Typer av andringar kan t.ex. vara re-routing, datumandring, andring av kabinklass osv.Per ändringar.
Vad menar du med "vilken typ"
Hanvisar till @Dr. Miles svar. Typer av andringar kan t.ex. vara re-routing, datumandring, andring av kabinklass osv.Per ändringar.
Vad menar du med "vilken typ"
Man kan väl säga att alla ändringar som görs under samma telefonsamtal kostar 150 kr per passagerare totalt, oavsett antalet ändringar.Hanvisar till @Dr. Miles svar. Typer av andringar kan t.ex. vara re-routing, datumandring, andring av kabinklass osv.
Fantastiskt!Man kan väl säga att alla ändringar som görs under samma telefonsamtal kostar 150 kr per passagerare totalt, oavsett antalet ändringar.
Du kan flyga mellan Europa och Sydostasien via Centralasien&Norra Asien zon.Jag vet inte riktigt var jag skall ställa denna frågan så jag lånar denna tråden. Jag är på väg att boka award-resa men vill bara dubbelkolla två saker.
1. Destination är Singapore, och kommer först bokas via Bangkok. Jag kommer hålla utkik om det släpps first till Tokyo och tänkte i så fall byta Bangkok mot Tokyo. Är det en ok routing att flyga via Central & Far East Asia för att åka till South East Asia? Jag har alltid trott det, men så har jag någonstans i bakhuvudet att @Dr. Miles säger nej.
Svarar mig själv och svaret var som väntat nej.2. Jag gissar att svaret på denna fråga är nej, men tänkte ändå dubbelkolla. Vet ni om SAS kan låsa upp platser på andra bolag, säg Lufthansa eller ANA, för Pandion?
Kul att ni fått igenom bokningen till LH F!Hemma igen efter en Floridaresa.
Jag bokade följande resa för två personer i början av juni för avresa i slutet av januari:
GOT-CPH SAS Plus
CPH- EWR SAS C
EWR-FLL United C
FLL-EWR United Economy
EWR-ARN SAS C
ARN-GOT SAS Plus
110.000 poäng + 1.238 kr för två personer.
Jag och en kompis bokade hotell i Fort Lauderdale och Key West i 10 nätter.
Sedan började väntan på en chans att boka om en eller båda vägarna till Lufthansa F (vår första F).
Cirka två månader innan avresa började arbetet. Kollade alla möjliga vägar via Lufthansa hemsida. Många F-biljetter var redan slut eller hade bara ett fåtal platser kvar, framför allt från FRA var det begränsade möjligheter.
Använde även Uniteds awardsökning för att kolla ev. anslutningsflyg.
En månad innan avresa fanns ett antal möjliga rutter som jag sedan följde varje dag. När det var 15 dagar kvar till avresan hade jag tre alternativ där det fanns 5-7 lediga platser i F. Men skulle Lufthansa släppa två awardplatser?
Döm om min förvåning när Lufthansa släppte två awardplatser i MUC-MIA redan 14 dagar innan avresan. Ringde Tallinn direkt på morgonen, hade alla uppgifter om anslutningsflyg så resan var bokad på tio minuter. Lycka!
Sannolikheten att finna F-platser på hemresan var ganska liten med tanke på att hemresan måste bokas senast en dag innan utresan och vi skulle vara borta elva dagar. Lufthansa släppte dock två awardplatser BOS-MUC redan 14 dagar före hemresan.
Lyckan var fullständig!
Resultatet blev
GOT-CPH-MUC SAS plus (övernattning på Hilton MUC)
MUC-MIA Lufthansa F
MIA-EWR United Economy
EWR-BOS United C
BOS-MUC Lufthansa F
MUC-GOT Lufthansa C
150.000 poäng + skatter 7.538 kr + ombokningsavg 600 kr för två personer.
Båda F-resorna var fantastiskt bra. BOS-MUC var exceptionell. Min kompis och jag var ensamma i F tillsammans med två kvinnliga flygvärdinnor. Det första de sa med ett brett leende när vi kom ombord var "Välkomna till Ladies night" och på den vägen var det.
FCL i München var trevlig och vi fick transport med Mercedes ut till planen, även till Miami-planet eftersom det inte parkerats vid gate. Lyx!
Totalt en härlig upplevelse. Första resan i F men förhoppningsvis inte den sista.
Singapore Airlines A330 har ingen First class kabin.Någon som vet om SQ releaser C-awardseter intra-asien(ICN-SIN) nära avresa? A333 på några departure, och SQ-setet är jo som noen F-seter intra-asien.