Senaste nytt

Boka First Class i SkyTeam med Eurobonuspoäng

I informationsutskicket vid förändringen så informerade man om det. Är samma dokument på produktsidan för kortet "Villkor för EuroBonus poängrabatt".
Visa bifogad bild 164004
Ja det var slarvigt skrivet av Amex. Är inte själv så sugen på att boka det men man får hoppas att Premium eco med skyteam blir möjligt att boka snart. Kanske kan öka tillgängligheten åtminstone.

Amex kanske har tagit in chatflights marknadsföringsansvarige?

Menar du att det skall gå med Awardfares om man väljer att bara att se F? Funkar ändå inte för mig.

Ja. Hade ingen aning om detta så blev förvånad när jag blev körd till VIPterminalen på AMS, och sen körd till planet till GOT. Nu var detta på hemresa och jag skulle köra bil så utforskade inte stället, men på vägen tillbaka i juli så ska det bli kul att kolla upp. Jag såg en fet bar där iaf.
Har man start/slut i CGK så ingår det limousine service.

Snabb sammanfattning av Garuda F,
oerhört bra flyg, skulle säga topp 5 av de 13 bolag jag flugit i F
perfekt service
bra säte, med inbyggd luftblås i sätet vid huvudhöjd
bra mat, caviarservering light, typ halv portion, men ändå bättre än som t.ex. ANA/JAL som lägger på några caviarkorn på nån amouse bouche
vid förfrågan så slängde kocken ihop eggs benedict till frukost, imponerande!
Tack för rapportering och information, uppskattas.

OT: Angående kaviarservering hos ANA, så är det beroende på linje. Jag har fått fullständig kaviarservering i ANA First (väldigt bra sådan, men goes without saying antar jag).
Medans vissa linjer som sagt har det som garnering/tillbehör på annan förrätt i menyn.

Detta är i villkorsdokumentet som finns när man signar upp för kortet så är ett hyfsat legalt dokument enligt mig. Tycker de kan ta bort premium i texten om de inte ens är nära att ha IT-integrationen på plats. Finns det inte på plats när jag får min icke-biz voucher så kommer jag yrka på reducerad avgift.

Det är uppenbart att man valt skrivelse "premiumklass" just av anlednignen att det är oklart vad det åsyftar.

Det är uppenbart att man valt skrivelse "premiumklass" just av anlednignen att det är oklart vad det åsyftar.

Fast det som är relativt klart är ju att "premiumklass" anser något som är en högre serviceklass än economy. Med nya förändringen så har man ju dessutom gjort det explicit att det inte går att boka First eller Business med voucher från Amex Premium. Då finns ju bara premium economy (oavsett vad olika bolag kallar det) kvar i "premiumsegmentet".

Skulle vilja testa att flyga First class, går det att göra i Skyteam för bonuspoäng?
Vad är mina alternativ i så fall?

Försökt läsa lite i tråden och inte hittat så mycket vettigt förutom Jakarta-Tokyo som inte känns super kul!

Skulle vilja testa att flyga First class, går det att göra i Skyteam för bonuspoäng?
Vad är mina alternativ i så fall?

Försökt läsa lite i tråden och inte hittat så mycket vettigt förutom Jakarta-Tokyo som inte känns super kul!
Om du är Flying Blue Platinum kan du boka AirFrance La Premier för poäng. Men i övrigt inget att satsa på i Skyteam just nu. Korean ska göra om sin First, så kanske kan bli intressant i framtiden.

Fick ett svar av agent idag när jag av nyfikenhet ringde; deras nuvarande sökmotor enligt henne kan inte se First-biljetter inom Sky Team. Dvs hon såg inte ens tillgänglighet för award. "De arbetar på det".

Toppen