Senaste nytt

Boka First Award till Denver eller Asien

DeJuWa

Medlem
  1. Varifrån vill du börja din resa? Köpenhamn
  2. Var är din destination? Denver
  3. När vill/behöver du resa ut? 29/30 september 2017
  4. När vill/behöver du komma hem? 6/7 oktober 2017
  5. Hur länge vill du vara borta? 6-7 dagar
  6. Hur många personer som skall resa? 1
  7. I vilken kabinklass? First så mycket som möjligt.
  8. Med vilka flygbolag vill du flyga med? Star Alliance
  9. Vad är din budget? (per person) Antigen 40 000 kr t/r eller bonuspoäng. Har 2st 2-for-1 amex och 300 000 EB
  10. Vad är det viktigaste för dig? Upplevelsen ombord
  11. Vill du stanna annanstans utöver destinationen? Helst inte
Jag har förstått att man kan routa USA resor österut med eurobonuspoäng. Har dock aldrig förstått hur och när ni skriver fina travelplans, så vet jag inte hur jag ska boka dessa. Men men...låt oss se vad ni kan leta fram av roliga möjligheter. Jag har en biljett till Denver med LH F, men ligger tyvärr på 47 000 kr t/r. Har tidigare hittat liknande resa till SFO för ungefär 38 000 kr. Och det kan funka. Anyhows...ska bli roligt att se vad som kommer fram!

1. Varifrån vill du börja din resa? Köpenhamn
  2. Var är din destination? Denver
  3. När vill/behöver du resa ut? 29/30 september 2017
  4. När vill/behöver du komma hem? 6/7 oktober 2017
  5. Hur länge vill du vara borta? 6-7 dagar
  6. Hur många personer som skall resa? 1
  7. I vilken kabinklass? First så mycket som möjligt.
  8. Med vilka flygbolag vill du flyga med? Star Alliance
  9. Vad är din budget? (per person) Antigen 40 000 kr t/r eller bonuspoäng. Har 2st 2-for-1 amex och 300 000 EB
  10. Vad är det viktigaste för dig? Upplevelsen ombord
  11. Vill du stanna annanstans utöver destinationen? Helst inte
Jag har förstått att man kan routa USA resor österut med eurobonuspoäng. Har dock aldrig förstått hur och när ni skriver fina travelplans, så vet jag inte hur jag ska boka dessa. Men men...låt oss se vad ni kan leta fram av roliga möjligheter. Jag har en biljett till Denver med LH F, men ligger tyvärr på 47 000 kr t/r. Har tidigare hittat liknande resa till SFO för ungefär 38 000 kr. Och det kan funka. Anyhows...ska bli roligt att se vad som kommer fram!
Det är bara att söka flight för flight på Uniteds hemsida och bocka för award travel för att få info om det finns flighter i First.
Denna tråd förklarar rätt bra hur man gör
[Tips] Söka tillgänglighet av Star Alliance bonusresa på Uniteds webbsida | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor

För att korsa Stilla havet har du följande alternativ (om jag nu inte glömt något)
Asiana Seoul till Los Angeles/New York
ANA Tokyo (Haneda och Narita) till Los Angeles/San Francisco/Chicago/Houston/New York/Washington
Till detta får du sedan koppla en inrikes-resa med United som också går att få för poäng men brukar generellt vara dålig tillgänglighet för dessa flighter.

Du säger inget om hur lång tid du kan tänka dig att resa eller när du behöver vara framme, ska du åka åt "fel håll" får du nog räkna med närmare 2 dygns resande för att nå din destination.

Tack för tips. Jag brukar kolla på united och lifemiles. Jag är nog bara inte helt så kreativ som vissa andra härinne. Det är 6-7 dagar jag ska vara borta. Och helt ok med 2 dagars resande för att nå destinationen. Det hade ju varit nice med bonuspoäng då jag tycker 47 000 kr för en t/r är liiite i överkant. Det går självklart att flyga med AC via YYZ för 30 000 men det är inte first. Reste med AC förra veckan på C och den är helt ok. Men som sagt...sparar gärna 40 000 kr och flyger first istället ;-)

Sen måste jag erkänna att jag inte förstår hur många av resorna/förslagen jag ser härinne går på ungefär 75 000 poäng när man flyger fram och tillbaka på F. Jag är inte så insatt i EB routings då jag oftast "bara" betalar för mina resor själv eller via tjänsten.

Sen måste jag erkänna att jag inte förstår hur många av resorna/förslagen jag ser härinne går på ungefär 75 000 poäng när man flyger fram och tillbaka på F. Jag är inte så insatt i EB routings då jag oftast "bara" betalar för mina resor själv eller via tjänsten.
De har släppt i stort sätt alla regler och priset räknas på din destination, inte vad du passerar för zoner. Därav blir det väldigt billigt med awards till USA via Asien.

Jaha...kan få till denna routing:

28 SEP 1515 - 1645 CPH - FRA (SAS BIZ)
28 SEP 1900 - 1220 FRA - ICN (OZ FIRST)
29 SEP 1910 - 2055 ICN - KIX (NH BIZ)
30 SEP 0750 - 0910 KIX - NRT (NH BIZ)
30 SEP 1100 - 1040 NRT - IAD (NH FIRST)
30 SEP 2220 - 0009 IAD - DEN (UA ECO)
6 OCT 0600 - 0920 DEN - IAH (UA ECO)
6 OCT 1130 - 1520 IAH - NRT (NH FIRST)
8 OCT 1135 - 1610 HND - LHR (NH FIRST)
8 OCT 1939 - 2205 LHR - FRA (LH ECO)
9 OCT FRA - CPH (SAS BIZ)

Fråga: måste destination i US vara samma för ankomst och avresa? Och är övernattningen i tokyo från 7-8 okt ok på vägen hem (stop over)?

Jaha...kan få till denna routing:

28 SEP 1515 - 1645 CPH - FRA (SAS BIZ)
28 SEP 1900 - 1220 FRA - ICN (OZ FIRST)
29 SEP 1910 - 2055 ICN - KIX (NH BIZ)
30 SEP 0750 - 0910 KIX - NRT (NH BIZ)
30 SEP 1100 - 1040 NRT - IAD (NH FIRST)
30 SEP 2220 - 0009 IAD - DEN (UA ECO)
6 OCT 0600 - 0920 DEN - IAH (UA ECO)
6 OCT 1130 - 1520 IAH - NRT (NH FIRST)
8 OCT 1135 - 1610 HND - LHR (NH FIRST)
8 OCT 1939 - 2205 LHR - FRA (LH ECO)
9 OCT FRA - CPH (SAS BIZ)

Fråga: måste destination i US vara samma för ankomst och avresa? Och är övernattningen i tokyo från 7-8 okt ok på vägen hem (stop over)?
Det där är 10 segment så den skulle behöva gå på två bokningar. Destination i USA måste inte vara samma för ankomst och avresa, du kan resa till Denver och hem från Washington, det blir då en open jaw. Din övernattning i Tokyo är ok då det är mindre än 24h.

CPH-FRA Om möjligt LH C med tillräckligt med tid i FCT för eventuell LH F
FRA-HND Boka om till LH F
HND/NRT-IAD/SFO/LAX/ORD ANA F
Ett segment till Denver
//Destination//
Denver till JFK/LAX
JFK/LAX-ICN Asiana F
ICN-FRA/MUC Asiana/LH F
MUC/FRA-CPH LH C

jag har tyvärr redan testat FRA-HND ut, och hem. Det är inte helt lätt. Den är mycket glad för Thai hem till MUC men det är den gamla 747 och har flyget den några gånger. Helt ok hard product men allt annat är ganska sorgligt. Jag fortsätter att leta. Men tack för info om mindre än 10 legs och mindre än 24h stop over. Perfekt med open jaw också. plockar då bort IAD-DEN och DEN-IAH då jag betalar för tidigare flyg och inrikes first.

Kom ner på detta:

28 SEP 1515 - 1645 CPH - FRA (BIZ)
28 SEP 1900 - 1220 FRA - ICN (FIRST)
29 SEP 1600 - 1750 ICN - NGO (BIZ)
30 SEP 0740 - 0850 NGO - NRT (ECO)
30 SEP 1100 - 1040 NRT - IAD (FIRST)

6 OCT 1130 - 1520 IAH - NRT (FIRST)
8 OCT 1135 - 1610 HND - LHR (FIRST)
8 OCT 1825 - 2120 LHR - CPH (BIZ)

Gäller dock bara att ha carry on luggage för tror inte checked luggage följer med hela vägen...speciellt inte hem när jag ska från nrt till hnd. Och vad jag kommer ihåg är ANA ganska kinkiga med carry on. 1st max 10kg. Kan vara det som gör att jag betalar för skiten och reser andra hållet.

Det är klart att checked luggage "kan" försvinna, men tycker inte du ska räkna med det. Oavsett så checka inte in nåt som du är beroende av. NRT-HND måste du transportera bagage, tillsammans med dig själv, men du har ju nästan ett dygn så det är ok.
Jag tycker du ska boka den här nu, kostar ju inget (nästan). Sen får du hålla koll på hur tillgängligheten ändras. Känns lite bortkastat med 2 segment via NGO, kan hända att du slipper det. United "kan" släppa platser senare, så du kanske t.o.m. kan få hela vägen till/från DEN.
Angående ANA och carry-on har jag bara positiva erfarenheter. De insisterade t.o.m. på att min gitarr skulle sitta fastspänd i ett businessclasssäte istället för att ligga i overheadbin...

Toppen