Senaste nytt

Boka första EuroBonus-resan med voucher

klenoden

Ny medlem
Hej,

Jag har en voucher som går ut 2019-12-31 och tänkte försöka boka en Eurobonus-resa till min familj.
Vi är 2st vuxna och ett spädbarn som vid resetillfället kommer vara runt 13-15 månader.

Är det någon vänlig själ som kan hjälpa oss att hitta en resa?

Vi vill resa till en varm- eller semivarm destination där det är hyfsat enkelt med barn.
Exempelvis Florida, Thailand eller liknande destinationer. Kalifornien funkar också.
Vi siktar på att vara borta 2-3 veckor någon gång mellan Oktober 2020 och Januari 2021.

Vi har 200 000 poäng att spendera och reser helst business/first.

Tack på förhand,
Olle

Hej @klenoden
Välkommen hit, kan du fylla i det här formuläret : Letar du efter flygbiljett? Använd den här frågemallen när du startar en ny tråd | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor
Så har du lättare att få hjälp och vi lättare att hjälpa dig.

Hej och tack!

Ursäkta min okunskap! :) Nu har jag gjort ett försök.

Här är förutsättningarna:

1. Varifrån vill du börja din resa? Stockholm
2. Var är din destination? Miami, Los Angeles, San Francisco, Asien eller förslag på andra varma eller halvvarma destinationer.
3. När vill/behöver du resa ut? Någon gång efter 2020-10-01 och senast 2020-12-01.
4. När vill/behöver du komma hem? Senast 2020-12-20
5. Hur länge vill du vara borta? Minst 14 dagar, max 21 dagar.
6. Hur många personer som skall resa? 2st vuxna och en 13-15 månaders bebis.
7. I vilken kabinklass? Business/first på de längsta sträckorna. Economy funkar på kort.
8. Med vilka flygbolag vill du flyga med?
9. Vad är din budget? Vi har 200 000 EB-poäng och 1st 2-för-1 voucher som går ut 2019-12-31.
10. Vad är det viktigaste för dig? Kort restid och upplevelsen ombord.
11. Vill du stanna annanstans utöver destinationen? Inte nödvändigtvis, men en stopover är ok om det är på en kul plats.

Jag vill understryka att jag är helt grön och lite smått panikslagen då jag inte vill att vouchern ska förfalla. :) Men hoppas kunna hitta något vettigt med er hjälp! Tack på förhand!

Hej och tack!

Ursäkta min okunskap! :) Nu har jag gjort ett försök.

Här är förutsättningarna:

1. Varifrån vill du börja din resa? Stockholm
2. Var är din destination? Miami, Los Angeles, San Francisco, Asien eller förslag på andra varma eller halvvarma destinationer.
3. När vill/behöver du resa ut? Någon gång efter 2020-10-01 och senast 2020-12-01.
4. När vill/behöver du komma hem? Senast 2020-12-20
5. Hur länge vill du vara borta? Minst 14 dagar, max 21 dagar.
6. Hur många personer som skall resa? 2st vuxna och en 13-15 månaders bebis.
7. I vilken kabinklass? Business/first på de längsta sträckorna. Economy funkar på kort.
8. Med vilka flygbolag vill du flyga med?
9. Vad är din budget? Vi har 200 000 EB-poäng och 1st 2-för-1 voucher som går ut 2019-12-31.
10. Vad är det viktigaste för dig? Kort restid och upplevelsen ombord.
11. Vill du stanna annanstans utöver destinationen? Inte nödvändigtvis, men en stopover är ok om det är på en kul plats.

Jag vill understryka att jag är helt grön och lite smått panikslagen då jag inte vill att vouchern ska förfalla. :) Men hoppas kunna hitta något vettigt med er hjälp! Tack på förhand!

Med infant hade jag nog satsat på en hyfsat enkel resväg med inte allt för många byten och kanske inte allt för exotiskt resmål..
Förslagsvis: Miami, Thailand eller Singapore.

Med er flexibilitet vad gäller resedatum så bör det inte vara några bekymmer att hitta 2 pax i business.

Du kan själv söka på SAS Star Alliance search, där får man ofta upp någorlunda bra info om vad som går att flyga.
Star Alliance Award | SAS

Med er flexibilitet ska det inte vara några problem att hitta något, har gjort ett exempel till Miami som kanske fungerar.
Utresa 14 oktober
upload_2019-12-17_15-25-46.png

Hemresa 30 oktober
upload_2019-12-17_15-29-8.png

Det du kan göra är att ringa till Tallinn och be dom titta på vad de hittar. Bestäm vilken destination ni helst vill åka till och be dom söka resor dit inom ert tidsspann. Hittar man inget så kan ni ta alternativ 2 och 3.
Med tanke på att det kan vara rätt långa väntetider tilL Tallinn nu så är mitt råd att ni försöker ringa så snart som möjligt, hels tidag men annars imorgon.

Två frågor: måste man ha rätt antal poäng på kontot, före användning av 2-4-1-vouchern? Jag har lite drygt 200k poäng, men före användning av voucher så kostar ex. resan ovan 260k. Borde bli 130k när man kryssar i vouchern? Eller?

Hur är LOT:s business class?

Två frågor: måste man ha rätt antal poäng på kontot, före användning av 2-4-1-vouchern? Jag har lite drygt 200k poäng, men före användning av voucher så kostar ex. resan ovan 260k. Borde bli 130k när man kryssar i vouchern? Eller?

Hur är LOT:s business class?
Nej, vouchern fungerar som rabatt. Dvs. halva priset.

Toppen