Senaste nytt

Boka Eurobonus bonusbiljett med andra bolag än SAS

Jag fick en fråga igår från en kompis som är EBG som misströstade över att hans Eurobonus poäng var oanvändbara i SYD där han nu bor och han funderade om han skulle byta bonusprogram. Jag sa att poängen fungerar fint med alla Star Alliance bolag och att han kan åka t ex NZ i hela Söderhavet.

Då svarade han "Men SYD finns inte ens med på SAS Eurobonus bokningssidan".

Därför kanske denna tråd skulle vara bra för den som har bonuspoäng och inte förstår att poängen fungerar lika bra på alla bolag inom Star Alliance (28 bolag är det nu va?).

Poängtabell för att flyga med SAS

Poängtabell för Star Alliance
chart_0909.gif
 

Concorde

Founding Member
Yes och vi kanske ska lära dom att det finns bättre alternativ än EB inom STAR för att nyttja sina poäng. Typ DC, MM etc.
 

Fredrik

Medlem
Man kanske behöver förklara att de som vill boka med andra bolag än SK måste ringa till medlemsservice. För mig har det fungerat utan problem de gånger jag gjort det. Till saken hör att jag inte bokat några udda F-awards vilket kanske skulle komplicera saker. Jag har dock varit påläst på vilka alternativ jag varit ute efter. Jag vet inte om det skulle fungera lika bra att ringa på måfå för att kolla tillgänglighet.
 
Min erfarenhet är att man ska ha allting klart innan man ringer medlemsservice. Använd de olika verktyg som finns (Expertflyer / ANA Tool) etc för att kolla tillgänglighet och lämna en färdig resplan vid bokningen, det är enda sättet att få som man vill.
 

Gnopps

Medlem
Min erfarenhet är att man ska ha allting klart innan man ringer medlemsservice. Använd de olika verktyg som finns (Expertflyer / ANA Tool) etc för att kolla tillgänglighet och lämna en färdig resplan vid bokningen, det är enda sättet att få som man vill.
ANA Tool är ju perfekt för att kolla tillgänglighet innan man ringer för att boka sin poängresa. Vad är dess adress?
 
Før behøvde man et antall bonuspoeng på sin ANA-konto før man fikk mulighet til å bruke deres bonussøk, vet dere om dette fremdeles er tilfelle?
 

Dr. Miles

Expert
Det finns "work-around" på ANA sajt om du inte har någon poäng alls.

1, Logga in ANA sajt.
2, Klicka "Use Star Alliance Member Airlines".
3, Skriv NRT på den första "APO code" och LHR på den andra "APO code". Du behöver inte ändra datum här. Klicka "Next".
4, Du får svar på nästa sida. "Award Type: Partner Flight Awards".
5, Du hittar 3 blåa knappar under resultatet. Klicka "Flight search".
6, Här kan du välja ort, datum och antal personer som reser(upp till 4 personer). Klicka "Next".
7, Nu kan du se award seat även om du inte har någon poäng på ANA Mileage Club.

Tilläggsinfo:
Om du vill kolla award seat på flighterna som avgår inom 7 dagar från dagens datum, gör så här:
1, Skriv dagens datum på "rad 1" och välj ARN och CPH som destination.
2, Välj önskade datum och rutt från "rad 2" och vidare.
3, Klicka "Next"
4, Du får inte svar på "rad 1", men du får svar på "rad 2" och neråt även om det är inom 7 dagar från dagens datum.
 

Silferlood

Medlem
Kolla in charten Martin har häruppe, en resa mellan Sydney - Auckland kostar 25 000 poäng, asbra ju för en resa på över 3 timmar i M-klass!
Jag har rest med NZ mellan Sydney via Auckland till Honululu för 50 000 poäng.
 
Toppen