Senaste nytt

Boka bonusrum till annan person

mha321

Medlem
Jag är helt säker på att jag gjort det förut men det är länge sedan -- har Nordic Choice tagit bort möjligheten att boka bonusrum tll någon annan person, eller är det bara jag som är blind och inte hittar hur man gör varken på webben eller i appen?
 
Jag är helt säker på att jag gjort det förut men det är länge sedan -- har Nordic Choice tagit bort möjligheten att boka bonusrum tll någon annan person, eller är det bara jag som är blind och inte hittar hur man gör varken på webben eller i appen?

Jag hittar inte heller alternativet. Däremot vet jag att du kan ringa i och ändra namn på en befintlig bokning.
 

inka

Medlem
Hm då borde det gå att rädda genom att boka i morgon och rings in i veckan och byta namn. Bra tips.

(japp det handlar såklart om poäng dom går it i månadsskiftet - mitt i resa som gör det klurigt att ringa under deras normala tider)
Hur gick det med detta, kan man boka bonusnatt som man sedan ändrar namn på dvs att någon annan kan alltså bo för hotellnatt betalda med dina poäng även fast du själv inte är med?
 

mha321

Medlem
Hur gick det med detta, kan man boka bonusnatt som man sedan ändrar namn på dvs att någon annan kan alltså bo för hotellnatt betalda med dina poäng även fast du själv inte är med?
Jag löste det genom att växla in mot presentkort och sedan ge bort det istället.
 

aikelo

Medlem
Detta gällde en betald bokning, men delar det ändå.

I januari så skickade jag dottern på en övernattning då jag fått Covid.
Ringde hotellet o sa att dottern kommer och bor i mitt ställe.
Hotellet svarade då, Be henne uppge ditt namn när hon checkar in.
De brydde sig inte alls om hennes namn eller leg vid ankomst.


Skickat från min iPad med Tapatalk
 

011430121

Medlem
Ser att detta ligger in Nordic Choice tråden men lägger in mina erfarenheter från Scandic har bokat fri natt i mitt namn på nätet och sedan ringt hotellet och meddelat att det kommer en annan person, de har noterat hennes namn och sagt att hon är välkommen, det senaste två bokningarna har en ej gått ändra namnet på, utan jag måste ringa kundservice och ändra namnet de sa att det var nya rutiner, på den senaste för ett par veckor sedan var det inga problem att hotellet kunde ändra namnet direkt.
 

Sir Lemon

Medlem
Jag hittar inte heller alternativet. Däremot vet jag att du kan ringa i och ändra namn på en befintlig bokning.
Detta gällde en betald bokning, men delar det ändå.

I januari så skickade jag dottern på en övernattning då jag fått Covid.
Ringde hotellet o sa att dottern kommer och bor i mitt ställe.
Hotellet svarade då, Be henne uppge ditt namn när hon checkar in.
De brydde sig inte alls om hennes namn eller leg vid ankomst.


Skickat från min iPad med Tapatalk
dock får man inga poäng i sådant fall.
 

aikelo

Medlem
Fick både poäng och 5x nätter när jag skickade dottern. Men som sagt detta var en vanligt betald övernattning.

Skickat från min SM-G991B via Tapatalk
 
Toppen