Senaste nytt

Boka bonusresa till Palau med påkoppling till Sydney?!

sunkan

Medlem
Nu har jag även på Doktorns inrådan bokat resan mellan ROR-SYD med hjälp av nyinköpta United miles. 25 000 poäng blev det, inköpta för lite drygt 6 000 SEK samt USD 36,20 i skatter. Resan blir ROR-ICN-SYD med Asiana i business och ger nästan en hel dag i Seoul. Om jag förstått Jacobs texter rätt så ska det inte vara några problem att åka in till stan över dagen.

Hela resan så här långt:


Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper


Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

Nu återstår bara resan SYD-SIN på något lämpligt sätt :)

/Christian
 

sunkan

Medlem
Det innebär om jag räknat rätt att jag kan köpa 70 000 AA miles (för två personer) för 1 375 USD + 168,80 USD i skatter. Det innebär att totala priset för två personer i C blir 1 542 USD. Motsvarande betald biljett i economy på samma flight kostar enligt ITA Matrix 1 015 USD/person. En besparing på 500 USD samt att jag får flyga C istället :). Den ekvationen kommer jag nog t o m kunna sälja in till min sambo :)

/Christian
 

sunkan

Medlem
Nu börjar resan närma sig :)

Pga att det har kört ihop sig lite på jobbet har jag blivit tvungen att begränsa min semester avsevärt. Nu blir det bara liveaboard-resan och Australien får vänta till en annan gång. Det känns självklart lite tråkigt men min arbetsgivare täcker iaf alla kostnader för ombokningar och icke avbokningsbara poster.

Jag har nu bokat om både utresan och hemresan som ser ut enligt följande:

19 nov: ARN-MUC-NRT med LH F mellan München och Tokyo. Nu är det bara att hålla tummarna för nya F :) Letade även efter F från Frankfurt men där har det inte dykt upp något än samt att jag då landar för tidigt i Tokyo i förhållande till mitt vidare flyg den 21 nov.

21 nov: NRT-GUM-ROR är samma bokning som tidigare. Tyvärr i ekonomi. På sträckan GUM-ROR finns det C men eftersom det inte finns tillgänglighet på NRT-GUM så går det enligt Eurobonus kundtjänst inte att boka dem.

1 dec: ROR-ICN-FRA-ARN blir min nya hemresa. Lämnar Palau 04.00 på morgonen vilket inte känns optimalt. Har dock F ICN-FRA med Asiana så det får gå bra! Dessutom innebär det att jag är åter i Stockholm på söndagskvällen och kan vara på kontoret igen på måndagen, lagom jetlaggad och champagne-bakis :)


Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

/Christian
 

Gus

Medlem
Ett tips.

Om du aktiverar en gammal tråd och ställer frågor till en icke så akriv medlem, pinga honom/henne alternativt citera personens inlägg. :)
Okej, bra tips. Men jag trodde inte det behövdes eftersom det var @sunkan som startade tråden och att han därav fick en notifikation i alla fall. Men nu är han i alla fall pingad :)
 

palmen

Moderator
Okej, bra tips. Men jag trodde inte det behövdes eftersom det var @sunkan som startade tråden och att han därav fick en notifikation i alla fall. Men nu är han i alla fall pingad :)
Jag tror väldigt många har den funktionen avstängd att få en notifikation så fort någon skriver i en tråd man själv skapat. Jag har det definitivt inte aktiverat.
 

Dr. Miles

Expert
Okej, bra tips. Men jag trodde inte det behövdes eftersom det var @sunkan som startade tråden och att han därav fick en notifikation i alla fall. Men nu är han i alla fall pingad :)
Nej, det är inställningsbar så det är inte säkert att man får en notifikation bara för att någon skriver ett inlägg i hans tråd. Det gör inte på mina trådar i alla fall.
 
  • Gilla
Reactions: Gus
Toppen