Senaste nytt

Boka bonusresa till Miami

Hej!
Jag försöker boka en resa för mig, min fru och våra två barn (8 år). Vi har en 2-4-1 och barnen reser väl för halva poängpriset. Vi har även Fly Premium för resa i sas plus. När jag försöker boka för oss 4 så dyker först information om att 2-4-1 bara gäller en person och barnens poäng blir inte halverade. Vi har 164 000 poäng och det borde räcka eller? Vad gör jag för fel?

MVH/Hans

2-4-1, två för en, fungerar bara på bokningar för två personer (eller en person), så använd flypremium istället eller gör två bokningar.

Tänk oxå på att boka en vuxen + ett barn på varje bokning. Samt att halva poängen enbart gäller på rena SAS flygningar, alltså inte *A.

För att summera ihop (förtydliga) ovan svar så skulle jag göra så här. Jag förutsätter att det är en SAS-award.

Bokning 1 (med 2-4-1)
  • Vuxen 1 i Plus (40 000 poäng)
  • Barn 1 i Plus (20 000 poäng)
Kostnad: 60 000 poäng

Bokning 2 (med FlyPremium)
  • Vuxen 2 i Plus (60 000 poäng)
  • Barn 2 i Plus (30 000 poäng)
Kostnad: 90 000 poäng

Summering:
Totalkostnad: 150 000 poäng samt 1st 2-4-1.

När du gjort bokningarna så skulle jag sedan ringa in till SAS och be dem göra en notis i bokningen att dessa två bokningar reser tillsammans. Skulle det bli några konstigheter på resan så kan det hjälpa vid ombokningar etc.

Tyvärr räcker inte poängen till Business med denna strukturen.

Last edited:
Tack för svar. Kan jag göra bokningen och använda mina poäng för en bokning där jag inte är en av resenärerna? Eftersom jag verkar behöva göra två bokningar tänker jag på......

Jag måste göra något fel. jag väljer "betala med poäng" och har kryssat i 2-4-1. Jag tänkte göra första bokningen med 1 vuxen och 1 barn i plus men den säger att det krävs 356 000 poäng. Den verkar inte känna av 2-4-1.

Det är nog för att det är "revenue" biljetter som du kan betala med poäng, detta är inte rena award biljetter, då fungerar inte AMEX 241 eller FlyPremium.

Här har du lite info om det
SAS utökar möjligheter för alternativ vid bokning av bonusresa (2019-11-27) | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor

Jag måste göra något fel. jag väljer "betala med poäng" och har kryssat i 2-4-1. Jag tänkte göra första bokningen med 1 vuxen och 1 barn i plus men den säger att det krävs 356 000 poäng. Den verkar inte känna av 2-4-1.

Toppen