Boka Award resa men byte av av flygplats (Haneda/Narita i Tokyo)

rogue1trader

New member
Hej,



Vet någon om det är möjligt att flyga till HND och sedan vidare inom 24H från NRT.



Kanske någon som flugit till EWR och sen vidare inom 24h från LGA eller JFK?



Johan
 
Jag har aldrig gjort ett bytte på Haneda till Narita men jag vet att det tar ca 2 timmar med tunnelbanan/tåg från Narita - Haneda och kostar ca 2000yen.
 
De tæller som co-terminals, så det kan nemt lade sig gøre. Jeg se gjort det, med en overnatning. NRT-> Narita Express -> hotel v. Shinagawa -> lokal tog -> HND



Fungerede super smidigt.
 
Sitter och skissar lite på en award-resa som skulle innebära ett byte från NRT till HND (utrikes till inrikes, ICN-NRT, HND-ITM).

Jag har dock sökt och sökt och sökt, och det finns många diskussioner både här och på andra ställen på internet om bästa sättet att ta sig från Narita till Haneda, men lyckas inte hitta någon generell information om vad som gäller som minsta tillåtna anslutningstid (MCT) mellan två flighter för att man ska få boka det på samma biljett.

Hos ANA kan jag läsa att det är 180 min som gäller för ANA international (NRT) -> ANA domestic (HND), men med en asterisk att det inte gäller för deras partnerbolag. Det finns senare flighter att välja på från Haneda till Osaka, så jag är inte så orolig för att missa flighten (men väljer helst denna pga flygplanstyp), så jag vill bara veta om jag kommer att få boka en sådan connection innan jag kontakter Eurobonus, eller om jag måste tillbaka till ritbordet igen.
 
Tre timmar mellan NRT och HND!? Det skulle inte jag ge mig på iaf. Jag har 5h där och det känns tight.



Om jag har förstått det rätt, så är buss att föredra för enkel transfer. @Dr. Miles har skrivit om det tidigare tror jag och jag måste leta upp det snart, för jag ska göra den resan i mitten på september.
 
Jag har letat runt lite på ämnet eftersom jag ska byta HND-NRT i oktober, dock med 23h stopp någonstans (vilket antagligen slutar med hotell inne i Tokyo).



De allra flesta verkar vara rörande överens om att man (på en ren transfer) ska förflytta sig med "Limousine bus" som ska vara relativt billigt, smidigt och pålitligt. Vad gäller MCT så läste jag något om 210 eller 220 minuter, men här kan jag minnas fel då just det inte berör mig och jag bara skummat de delarna..

Dock går inte bussen sent på kvällen om jag läst rätt.



Återkom gärna med rapport efter resan @agehall...
 
Går att åka Keikyu Line med expresståg hela vägen mellan NRT-HND-NRT. Även om Limousine Bus i stort sett alltid är imponerande punktliga, så är tågen ännu mer så. Billigare än Limousine Bus, men inte lika bekväma säten.
 
dino_81 skrev:Jag tycker också att bussen är att föredra - Airport Limousine går direkt mellan flygplatserna.Narita Airport - Haneda Airport | Scheduled Bus Services | Airport Limousine BusSmidigt, prisvärt och utan stopp/byten.Klicka för att utvidga...
Just precis.

Bussen går från utanför ankomsthallen och ankommer till utanför avgångshallen.

Tåget till/från Narita måste man ta sig ner till tågstationen vilket kan vara bökigt om man har stor och/eller flera väskor med sig.



Det finns redan en tråd om transfer mellan Tokyo Narita och Tokyo Haneda, Inget unikt för bonusresor egentligen.

Bästa sättet att ta sig mellan Narita och Haneda | BusinessClass.se forum | 350 000 inlägg om resor
 
Bussen funkar, men den kan ta en timme längre än väntat om man har otur med trafiken. Tågen går i princip alltid som klockan.
 
brunte skrev:Bussen funkar, men den kan ta en timme längre än väntat om man har otur med trafiken. Tågen går i princip alltid som klockan.Klicka för att utvidga...
Enligt deras statistik (som de har på deras webbsida) är det sällan mer än 20 minuter försenad.

Busschaufförerna får uppdaterad info om trafiksituation hela tiden och de får ta en annan rutt när de vet att det finns trafikförstoppning.

Om det inte så att själva bussen krockar med andra bilar så är det ytterst låg risk med stor försening att åka buss mellan flygplatserna.



定時運行はリムジンバスの使命です(成田空港⇔羽田空港)|ご利用案内|リムジンバスの東京空港交通

リムジンバス運行管理システム|現在の運行状況|リムジンバスの東京空港交通



Om man pratar om det låga risken så det finns folk som hoppar på spåret (både som olycka och som självmord) och då kan det ta flera timmar innan trafiken normaliseras igen.
 
Back
Top