Senaste nytt

Boka av biljett när jag redan är incheckad

i013145

Medlem
Hej,

Kan jag efter incheckning och besök i guldloungen på ARN T5 boka av biljetten och få pengarna tillbaka?

Hej,

Kan jag efter incheckning och besök i guldloungen på ARN T5 boka av biljetten och få pengarna tillbaka?
Ja det ska gå.
Jag har gjort det när planet blivit försenat och jag visste att jag inte skulle hinna mitt möte. Dock utan incheckat bagage.
Med bagage kan kan vara svårare

Kan nog bero på bolag, men så länge det är en fullflex så ska det gå. Däremot måste du normalt göra "cancel checkout" först, men det ska gå. (Förutsätter att du inte har baggage såklart)

Ja, det går att göra på vissa flexibla biljetter - och det är helt okej att göra ifall det behövs.

Akta dig dock för att boka en fullflexbilljett för att nyttja loungen när du inte har uppsåt att flyga från första början. Gör du detta på vissa ställen så är det höga böter och även fängelsestraff som finns i straffskalan (Lex Singapore).

Ja, det går att göra på vissa flexibla biljetter - och det är helt okej att göra ifall det behövs.

Akta dig dock för att boka en fullflexbilljett för att nyttja loungen när du inte har uppsåt att flyga från första början. Gör du detta på vissa ställen så är det höga böter och även fängelsestraff som finns i straffskalan (Lex Singapore).
Så ingen bra idé att ta ett möte med influgen kollega i loungen?

Toppen