Senaste nytt

Boka Australien alt Bali med poäng 2-4-1 sept-okt 2026

Staralliance

Ny medlem
Vilka är möjligheterna att boka en resa till Australien eller Bali med poäng. Skyteam antar jag eftersom SAS inte flyger dit. Eftersom resan är så lång skulle jag gärna se någon övernattning på vägen men antar att det inte går att få in stopp på vägen utan att det då handlar om flygbyte och i princip bara över natten. Men tar även så korta stopp för att få sova i säng och sträcka på benen. Om vi flyger till Bali har vi sedan tänkt boka en tur Bali-Australien-NZ-Bali som vi betalar kontant. Har försökt boka på SAS sida och sidan SAS hänvisar till för Award och Sky team utan att lyckas se några tillgängliga flygningar. Jag har ca 120000 eurobonuspoäng och en 2-4-1 voucher. Vilka alternativa rutter finns och hur bokar jag lättast?

Med tanke på mängden poäng som du har, så är det ekonomi som är planen?

Just ekonomi kan det finnas en liten chans att hitta, allt annat är mer eller mindre omöjligt att hitta med denna underbara allians som SAS är en del av numera.

Det är flygen till Asien som är obefintliga, medan Asien > Australien har (hade?) väldigt god tillgång, även i business.

Mest tillgänglighet har tidigare funnits med Saudia, & Vietnam (med dubbla poäng kostnaden)

Stopp på vägen? om det finns platser tillgängliga och stoppet är under 24H

Boka kan du göra på SAS hemsida om du nu lyckas hitta platser (minimal chans) , använd annars hemsidan som sökmotor tillsammans med awardfares (läs på hur du hittar biljetter på detta forumet) och ring sedan in och boka.

Lycka till!

Jag har ca 120000 eurobonuspoäng och en 2-4-1 voucher.
Om ni vill flyga business så räcker poängen för enkel resa för två personer Europa-Indonesien.

Jag bokade Paris (CDG) till Jakarta (CGK) för två personer i business (Air France) förra helgen (som jag sedan avbokade). Det var dock avesa i juni 2026. Såg tillgänglighet direkt på partner-sök på sas.se.

Om något sådant funkar så får ni ändå bra värde på poängen, får njuta av business ena vägen och kan boka vidare mot Bali/Australien kontant. Och så blir det kontant tillbaka till Europa förstås. Om ni bokar award från Paris online så kan ni (i teorin) ringa till SAS och lägga på anslutningsflyg från ARN.

Toppen