Senaste nytt

Boka 2-4-1 Lufthansa 747 business Los Angeles - Frankfurt - Arlanda

Mackan-j

Medlem
Hej

Vill börja med att tacka alla här inne för alla tips man fått sen jag hittade BC:) Har läst här mycket och fram tills nu hittat all info jag behöver utan att behöva skriva något.

Jag högg under ledigheten två enkel 2-4-1 ARN-CHP-SFO i business för mig och sambon den 17/11. Vi kommer ta en roadtrip längs highway 1 ner till LA och tänkte boka hemresan separat då jag ändå har fler vouchers än vad jag hinner göra av med samt ett speciellt önskemål:

Jag är nyfrälst i den här bonusprogramvärlden samt fortfarande ung (närmare 20 än 30), och har bara än så länge flugit de nyare flygplanstyperna nu när man är medveten om vad man sitter i. Vad jag vet har jag inte flugit 747an och vill gärna ha den avklarad innan den försvinner, Lufthansa har ju sina relativt nya 747-8 men nu för tiden kan ju flygplanstyper försvinna ganska snabbt.

Då till frågan:
Jag är på jakt efter en award i business den 28/11 eller någon dag senare med LH LAX-FRA-ARN, just nu är 747-8 inlagd på den rutten men inga tillgängliga awardplatser. Har läst här att dom brukar släppa platser i business 3-4 månader innan, är det fortfarande så och hur hur många brukar dom släppa?

Jag har även sett någon skriva om någon sida där man kan bevaka tillgänglighet på sträckor men kan inte hitta det nu, vilken är det?:D
 

Alf

Medlem
Om du nu bestämt dej för att uppleva en flygning med B747-8, vilket jag tycker är ett bra val, tycker jag du skall försöka få tag i platser i First. Du sitter då i kabinen längst fram, vilket bara det är en upplevelse. På LH747-8 hamnar du på övre däck i deras business, vilket också är helt Ok. Dock är Lufthansa business ingen höjdare rent servicemässigt. SAS håller en betydligt bättre nivå. Men om du inte har några krav på detta utan bara vill uppleva en flygning med B747-8 så duger det.

First brukade tidigare släppas 1-20 dagar före avresa, jag vet inte hur det är just nu i coronatider. Du kan hitta dessa platser på United hemsida.
 

fcx

Medlem
Kan bara hålla med Alf om att First är bättre än business, men det är också lite synd att "slösa" en firstresa på en nattflygning (man har mycket mer glädje av First om man är vaken tycker jag).

Med det sagt, håll även ögonen öppna efter avgångar från SFO, det brukar vara mer tätt på awards därifrån (bättre lounge också). En kort inrikesanslutning LAX-SFO får man ju in på samma award utan att det kostar fler poäng.
 

Mackan-j

Medlem
Tack för svar!

Ja, såklart jag helst vill flyga first, tänkte mest att det är lättare att få i business då vi ska på bröllop i Slovakien någon dag efter det är tänkt att komma hem och att man då kanske måste flexa lite med datum i first.

Angående nattflyg, jag brukar hålla mig vaken, i ekonomi för att det inte går att sova, och dom gånger jag nu flugit i C för att det finns annat att sysselsätta sig med:rolleyes: tjejen somnar vare sig om hon vill eller inte i alla stolar som är på väg någonstans...

Att ta en kort inrikes är inga problem heller, men om man har LAX och SFO kika på och är på hugget när dom släpps, hur lätt/svårt är det att lägga vantarna på dom?
 

Mr Basic

Medlem
Att ta en kort inrikes är inga problem heller, men om man har LAX och SFO kika på och är på hugget när dom släpps, hur lätt/svårt är det att lägga vantarna på dom?
Svårt men inte omöjligt (krävs ju att 2 platser släpps). Börja med att boka upp businessbiljetter så att hemresan är klar. Om det sedan släpps 2 platser i First är det bara att boka om (kostar 2x150kr).
Lycka till! :)
 
Toppen