Senaste nytt

Boende i Krakow

Hej, jag sitter och tittar på en resa till Krakow i vår med familjen. När jag söker på hotell dyker mycket "apartments" upp. Vad jag har förstått är det vanliga lägenheter man bor i. Är det ett vanligt sätt att bo på när man besöker Krakow? Jag har aldrig varit där tidigare. Är det bara att boka på eller är det något man ska tänka på?

Tack på förhand!

Sitter och kollar på Krakow också då jag och en vän har bokat en långweekend där i vår med SAS plus på rean.

Har guld på Radisson och de har 25%? rabatt just nu. Ca 1200sek för ett superiorrum med frukost per natt. 1100sek på hotels.com, dock utan frukost.

Inte jättebilligt kanske då detta är Polen samt att det inte heller är avbokningsbart om en bättre deal dyker upp. Tips mottas alltså tacksamt även av mig.

Har bott på både Radisson Blu och Hilton Garden inn i Krakow :)

Tycker Radisson blu hade helt klart bäst läge och lite bättre standard.

Edit. Sorry bodde på Hilton Garden inn.

Last edited:
  • Gilla
Reactions: M.K
Ja fast pool på Hilton ser jag och 800:- per natt (950:- avbokningsbart) drygt för rummet närmast executive och lounge! Har ju guld på Hilton också.

Provade du poolen och loungen @Gerad88 ?

Ja fast pool på Hilton ser jag och 800:- per natt (950:- avbokningsbart) drygt för rummet närmast executive och lounge! Har ju guld på Hilton också.

Provade du poolen och loungen @Gerad88 ?
Jag blandade tyvärr ihop Garden inn och Doubletree... Men taxi och uber är otroligt billigt i Polen, så att de ligger lite längre bort gör inte så mycket.

Jag bodde på doubletree. Uber kostade typ 25-30kr enkel väg in till centrum. Räcker med ett glas vin i loungen så är det värt det ;-)

• Gilla
När jag var där i somras så blev det Qubus. Ville ha något med pool men ändå hyfsat centralt och då fanns det inte så mycket att välja på. Överlag tyckte jag hotellet var mycket bra, litet men trevligt poolområde, rummen rena och fräscha även om de kunde varit lite modernare o frukosten var också väldigt bra.

Det är en ju en bit till gamla stan men Uber kostar typ ingenting i Polen. Sedan tycker jag även det är rätt tråkigt och alldeles för turistigt i gamla staden så därför tyckte jag detta hade ett bra läge då vi var rätt mycket i Kazimierz området som är precis på andra sidan vattnet. Finns t.ex. restaurangen Bottiglieria 1881 som jag rekommenderar. Finns även en del andra trevliga restauranger på hotellets sida av kanalen som jag inte tänkt på tidigare när man inte bott där nere.

• Gilla
Toppen