Senaste nytt

Boeing 787, är den lika avslappnande som den marknadsförs?

Jag tyckte det var stor skillnad, man blev mindre uttorkad på 787:an jämfört med 773. (gick bra att jämföra eftersom jag flög dem med 2 h mellanrum, i stort lika långa flygningar dessutom.

Torr luft på flygplan är inget jag noterat/besvärats av, likaså märkte jag inte av den högre luftfuktigheten på 787:an. Till sommaren ska jag göra en flygning först i 787 och direkt efter i 777 - ska vara extra uppmärksam på om det är någon skillnad.

Det var mest nyhetens behag med dimbara fönster, annars tyckte jag inte det var så sensationellt med 787:an.

Har inte ens tänkt på det förrän nu när du säger det. Dock är ju Maintinance Manual inget FlightCrew använder. Och sedan är det ju så två helt enormt skilda funktioner.
Slåg faktiskt precis upp i senaste fastslagna "Aviation Terms". Där är ingen av AMM med.

I min värld inom flygunderhåll/motor underhåll är AMM Aircraft Maintenance Manual.
Letade sedan lite på nätet och fann följande
I aviation glossary är definitionen för AMM Aircraft Maintenance Manual och i aviation terms finns ingen definition av AMM

I min värld inom flygunderhåll/motor underhåll är AMM Aircraft Maintenance Manual.
Letade sedan lite på nätet och fann följande
I aviation glossary är definitionen för AMM Aircraft Maintenance Manual och i aviation terms finns ingen definition av AMM

Yepp... I think I just said that?. Men aboslut är det ju rix knasigt att det använder samma förkortning på flera saker. Men misstänker också de sitter och funderar på det ganska länge. Men å andra sidan så kommer ju säkerligen någon någongång säga att man måste slå i AMM för att fixa AMM....

Toppen