Senaste nytt

Bo på Nordic Choice Hotels till fastpris 699/750 kr - Mecenat Alumni

Palazzi

Medlem
Man lurar lite på hur den testen går till.
Om de gör en uppslagning mot eget register över alla som någonsin haft ett mecenatkort betyder det att de suttit och lagrat personnummer i massor av år - inte helt GDPR-koscher.
Eller gör de en uppslagning mot ladok (eller liknande)?

(Jo, jag förstår att ingen utanför deras organisation vet med säkerhet hur de gör)

Slagning mot Ladok är det. Suttit lite med en liknande lösning och samtalade då med Ladok (som exemplifierade Mecenat).
Man verkar oavsett vara Alumni VÄLDIGT länge. Giltighetstiden på mitt medlemskap tycks sträcka sig 15-20år efter det datum då jag haft någon registrerad kurs.
 
Man lurar lite på hur den testen går till.
Om de gör en uppslagning mot eget register över alla som någonsin haft ett mecenatkort betyder det att de suttit och lagrat personnummer i massor av år - inte helt GDPR-koscher.
Eller gör de en uppslagning mot ladok (eller liknande)?

(Jo, jag förstår att ingen utanför deras organisation vet med säkerhet hur de gör)
Jo jag har också tänkt GDPR-tanken men uppgifter om att du har studerat finns väl lagrade för lång tid framåt på olika ställen, tex hos CSN om du har lån att betala tillbaka.
 

Ano

Medlem
Är det max två personer men ett rum, eller kan man boka två rum med en person i varje?
Oklart om din fråga är huruvida du kan boka två rum till samma pris som ett? Isåfall är svaret nej, kampanjen gäller dubbelrum.

Självklart kan du boka två rum, men då betala 699/750 kr för varje.
 

fcx

Medlem
Oklart om din fråga är huruvida du kan boka två rum till samma pris som ett? Isåfall är svaret nej, kampanjen gäller dubbelrum.

Självklart kan du boka två rum, men då betala 699/750 kr för varje.
Jo, så klart man måste betala för varje rum. Men får man alumnrabatten även på rum i samma bokning om man bokar flera rum?
 
Toppen