Senaste nytt

bnr och nota bene flyger söderut - En weekend i Belgrad

Tack för en trevlig rapport med fina bilder!

Nu blev jag verkligen sugen på att åka dit igen - får försöka övertala sambon. Kanske inte helt lätt för förra gången var det just en fotbollsmatch (Partizan - Djurgården) som var resans ändamål och efter 90 minuters skräckupplevelse där Dödgrävarna (Partizans "fans") verkligen försökte visa varför de heter så kändes ett återbesök i staden väldigt långt borta... För att glida ännu mer OT så avlutades resan med mitt livs enda go-around! En chartrad MD8X tillförande flynordic.

Men denna rapport ger som sagt mersmak. Tack!

Tack för en trevlig rapport med fina bilder!

Nu blev jag verkligen sugen på att åka dit igen - får försöka övertala sambon. Kanske inte helt lätt för förra gången var det just en fotbollsmatch (Partizan - Djurgården) som var resans ändamål och efter 90 minuters skräckupplevelse där Dödgrävarna (Partizans "fans") verkligen försökte visa varför de heter så kändes ett återbesök i staden väldigt långt borta... För att glida ännu mer OT så avlutades resan med mitt livs enda go-around! En chartrad MD8X tillförande flynordic.

Men denna rapport ger som sagt mersmak. Tack!
Tack!

Haha ja, läktarkulturen där nere är inte att leka med. Personligen skulle jag inte gå på fotboll där utan att ha någon "local" med mig som har koll på läget och som känner om någonting håller på att gå snett.

Det är ju ett riktigt trevligt resmål, billigt är det också, låt inte "Grobari" skrämma dig + sambo, åk ner när det inte är fotboll. :)

Äsch :) Partizan va inte så farligt. Var ju ett litet "staket" mellan dom och oss. Inte som att dom inte kunnat hoppa över. Mycket "skära halsen av dig-tecken" och lite verkstad.. Annars trevlig stad. Skulle gärna åka tillbaka för ett längre besök.

• Gilla
Reactions: bnr
Fantastisk rapport. Försöker göra lite ÖstEuropa flygluff med fru och barn vi har en del städer inbokade Beograd blir ett bra tillägg.

Bagdad vore nåt Erbil ligger dock närmare till hands

Jag är lite trött efter kort sömn från igår.
Jag läste trådrubriken som "bnr och nota bene flyger söderut - En weekend i Bagdad" och jag tyckte att det lät spännande...
eller är det bara första ridån och det kommer en reserapport om Bagdad? ;)
Hahaha, Bagdad vore något... Nädu, Irak finns inte med någonstans i mina planer i alla fall. ;)

Fantastisk rapport. Försöker göra lite ÖstEuropa flygluff med fru och barn vi har en del städer inbokade Beograd blir ett bra tillägg.

Bagdad vore nåt Erbil ligger dock närmare till hands
Tack! :) Hoppas ni får en bra resa.

Trevlig rapport. Besökte både Belgrad och Sarajevo för ett år sedan och fattade tycke för bägge städerna. Vem vill åka dit alla andra åker då man kan utforska intressanta städer i det forna "Öst"? Air Serbia var riktigt bra förutom förseningen på ett par timmar på hemresan.

Trevlig rapport. Besökte både Belgrad och Sarajevo för ett år sedan och fattade tycke för bägge städerna. Vem vill åka dit alla andra åker då man kan utforska intressanta städer i det forna "Öst"? Air Serbia var riktigt bra förutom förseningen på ett par timmar på hemresan.
Tack!
Är aldrig fel med en London-weekend heller, men man ska inte glömma bort att det finns annat också, som du skriver!

Kul läsning! Ska man resa med Air Serbia kan det ju vara kul att ha en matchning till, eller inneha, Ethiad Guest Gold. Då får man ju tillgång till Etihads lounge på LHR också. Kombinera det med en *A-flight på hemvägen så kan man göra en redig LR (lounge-run) på LHR om man har *G. Jag skulle nog tycka det vore lite kul att ge mig iväg på lite sådana dumheter. ;)

Toppen